דף הבית » איך קוראים » מה זה הליכה סהרורית?

מה זה הליכה סהרורית?

מה זה הליכה סהרורית?

מה זה הליכה סהרורית?

הליכה סהרורית, הידועה גם בשם סמנבוליזם, היא הפרעה הגורמת לאנשים ללכת או לבצע פעילויות אחרות בזמן שהם ישנים. זהו סוג של פאראסומניה, שהיא התנהגות חריגה המתרחשת במהלך השינה. הליכה סהרורית היא הנפוצה ביותר בקרב ילדים, אך היא יכולה להתרחש גם אצל מבוגרים.

מה גורם להליכת שינה?

הסיבה המדויקת להליכת שינה אינה ידועה, אך משערים שהיא קשורה לגנטיקה, מתח וחוסר שינה. זה גם נפוץ יותר אצל אנשים שיש להם הפרעות שינה אחרות, כגון דום נשימה בשינה או נרקולפסיה.

גנטיקה

הליכה סהרורית שכיחה יותר אצל אנשים שיש להם היסטוריה משפחתית של ההפרעה. מאמינים כי גנים מסוימים עשויים להיות מעורבים בהתפתחות של הליכה סהרורית.

לחץ

מתח יכול להיות גם גורם תורם להליכת שינה. אנשים שנמצאים במתח רב או שחוו אירוע טראומטי עשויים להיות בעלי סיכוי גבוה יותר להסתהר.

מחסור בשינה

חוסר שינה יכול גם להגביר את הסיכון להליכת שינה. אנשים שלא ישנים מספיק עשויים להיות בעלי סיכוי גבוה יותר ללכת בסהרורי.

מהם התסמינים של הליכה סהרורית?

התסמין השכיח ביותר של הליכה סהרורית הוא הליכה או ביצוע פעילויות אחרות בזמן שינה. אנשים שהולכים סהרוריות עלולים גם לדבר בשנתם, להתקשות להתעורר או להתקשות לזכור מה קרה בזמן שהם היו סהרוריים.

כיצד מאבחנים סהרוריות?

סהרוריות מאובחנת בדרך כלל על סמך ההיסטוריה הרפואית של האדם ובדיקה גופנית. רופא עשוי גם להזמין מחקר שינה כדי לקבוע אם אדם הולך סהרוריות.

כיצד מטפלים בהליכת שינה?

טיפול בהליכת שינה כולל בדרך כלל שינויים באורח החיים, כמו שינה מספקת והפחתת מתח. כמו כן, ניתן לרשום תרופות כדי לסייע בהפחתת התדירות והחומרה של התקפי הסהרוריות. במקרים מסוימים, ניתן להמליץ על טיפול שיעזור לאדם לנהל את ההליכה הסהרורית שלו. טיפול קוגניטיבי התנהגותי (CBT) יכול לעזור לאדם לזהות טריגרים להליכת שינה ולפתח אסטרטגיות להפחתת תדירות האפיזודות.

סיכום

הליכה סהרורית היא הפרעה שגורמת לאנשים ללכת או לבצע פעילויות אחרות בזמן שהם ישנים. הסיבה המדויקת להליכת שינה אינה ידועה, אך משערים שהיא קשורה לגנטיקה, מתח וחוסר שינה. טיפול בהליכת שינה כרוך בדרך כלל בשינויים באורח החיים ובתרופות. במקרים מסוימים, ניתן להמליץ על טיפול שיעזור לאדם לנהל את ההליכה הסהרורית שלו.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן