דף הבית » איך קוראים » מה זה גנגנאם סטייל?

מה זה גנגנאם סטייל?

מה זה גנגנאם סטייל?

מה זה גנגנאם סטייל?

Gangnam Style הוא סינגל K-Pop משנת 2012 של המוזיקאי הדרום קוריאני Psy. השיר זכה להצלחה בינלאומית, והפך לסרטון היוטיוב הראשון שהגיע למיליארד צפיות. מאז הוא הפך לתופעת תרבות פופ איקונית, פרודיות מעוררות השראה, אתגרי ריקוד ועוד. גנגם סטייל הוא שיר קליט ואופטימי הכולל שילוב של אלמנטים של ראפ ופופ. שם השיר מתייחס למחוז גנגנם האמיד בסיאול, דרום קוריאה, והמילים מתארות את האישה האידיאלית של פסי. הקליפ הנלווה לשיר מציג את Psy מבצע ריקוד רכיבה קומי במקומות שונים ברחבי המחוז.

הצלחת השיר

Gangnam Style היה להיט מיידי בדרום קוריאה, והגיע לראש מצעד הדיגיטלי של Gaon במשך שבעה שבועות רצופים. עד מהרה הוא זכה לתשומת לב בינלאומית, והפך לסרטון היוטיוב הנצפה ביותר בכל הזמנים בדצמבר 2012. השיר זכה גם להצלחה מסחרית, הגיע למקום השני במצעד ה-Billboard Hot 100 ועמד בראש המצעדים ביותר מ-30 מדינות.

הקליפ של המוזיקה

הקליפ של Gangnam Style ביים על ידי Cho Soo-hyun ויצא ב-15 ביולי 2012. הסרטון מציג את Psy מבצעת את ריקוד הרכיבה המיוחד של השיר במקומות שונים ברחבי מחוז Gangnam. הסרטון מציג גם תמונות של כמה סלבריטאים דרום קוריאנים, כולל הזמרת היונה והשחקן לי ביונג-הון. הסרטון זכה להצלחה מיידית, והפך לסרטון היוטיוב הנצפה ביותר בכל הזמנים בדצמבר 2012. מאז הוא נצפה למעלה משלושה מיליארד פעמים , מה שהופך אותו לאחד הסרטונים הנצפים ביותר בפלטפורמה.

ההשפעה של גנגנאם סטייל

ל-Gangnam Style הייתה השפעה מתמשכת על תרבות הפופ. ריקוד הרכיבה על סוסים ייחודי של השיר עבר פרודיה וחיקוי על ידי אנשים ברחבי העולם. הריקוד גם הוצג במשחקי וידאו שונים, כולל Just Dance 4 ו-Dance Dance Revolution. השיר שימש גם בקמפיינים פרסומיים שונים, כולל פרסומת סופרבול לשנת 2013 עבור Wonderful Pistachios. בנוסף, השיר הופיע במספר סרטים, ביניהם The Hangover Part III ו- Despicable Me 2. Gangnam Style הפך לתופעת תרבות פופ איקונית, פרודיות מעוררות השראה, אתגרי ריקוד ועוד. זה הפך לסמל של התרבות הדרום קוריאנית ועזר להציג את ה-K-Pop לקהל עולמי.

למידע נוסף על Gangnam Style, מצא מידע נוסף בוויקיפדיה .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן