דף הבית » איך קוראים » מה השם של MRI?

מה השם של MRI?

מה השם של MRI?

מהו MRI?

MRI ראשי תיבות של הדמיית תהודה מגנטית. זוהי טכניקת הדמיה רפואית המשמשת ליצירת תמונות מפורטות של איברי הגוף והמבנים. MRI משמש לאבחון ולמעקב אחר מגוון מצבים רפואיים. הוא משמש גם להנחיית טיפולים כגון ניתוח והקרנות.

איך MRI עובד?

MRI משתמש בשדה מגנטי חזק ובגלי רדיו כדי ליצור תמונות מפורטות של הגוף. השדה המגנטי מיישר את אטומי המימן בגוף, ולאחר מכן משתמשים בגלי רדיו כדי להפיל את האטומים מהיישור. כשהאטומים חוזרים ליישורם המקורי, הם פולטים אות שמתגלה על ידי מכשיר ה-MRI ומשמש ליצירת תמונה.

מהם היתרונות של MRI?

MRI הוא הליך לא פולשני שאינו משתמש בקרינה, מה שהופך אותו לבטוח יותר מטכניקות הדמיה אחרות. זה יכול גם ליצור תמונות מפורטות של רקמות רכות ואיברים, שניתן להשתמש בהם כדי לאבחן מגוון מצבים רפואיים. MRI יכול לשמש גם כדי להנחות טיפולים כגון ניתוח והקרנות.

אילו מצבים יכולים לאבחן MRI?

MRI יכול לשמש לאבחון מגוון של מצבים, כולל סרטן, שבץ, מחלות לב והפרעות נוירולוגיות. זה יכול לשמש גם לאבחון מצבי שרירים ושלד כגון דלקת פרקים ודלקת גידים.

מהם הסיכונים של MRI?

MRI נחשב בדרך כלל להליך בטוח, אך ישנם כמה סיכונים הקשורים אליו. השדה המגנטי עלול לגרום לתקלה במכשירים רפואיים, וההליך עלול לגרום לסחרחורת, בחילות וחרדה אצל חלק מהמטופלים.

היכן אוכל ללמוד עוד על MRI?

אתה יכול ללמוד עוד על MRI על ידי ביקור אצל הרופא שלך או חיפוש מקוון. אתה יכול גם לצפות בסרטונים על MRI ביוטיוב .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן