דף הבית » איך קוראים » מה השם של חיבור מילים חדשות מחיבור שתי מילים?

מה השם של חיבור מילים חדשות מחיבור שתי מילים?

מה השם של חיבור מילים חדשות מחיבור שתי מילים?

מה השם של חיבור מילים חדשות מחיבור שתי מילים?

התהליך של שילוב שתי מילים ליצירת מילים חדשה נקרא פורטמנטאו. המונח הזה נטבע לראשונה על ידי לואיס קרול ב"מבעד למבט" ומה אליס מצאה שם. הוא נגזר מהמונח הצרפתי porter, שפירושו "לשאת", ומנטאו, שפירושו "גלימה". הרעיון הוא ששתי המילים "נישאות" יחד ב"גלימה" ליצירת מילה חדשה. פורטמנטאוס הן תופעה לשונית נפוצה, והן משמשות בשפות רבות. באנגלית, הם משמשים לעתים קרובות ליצירת מילים חדשות שקל יותר לבטא או לזכור. לדוגמה, המילים "ערפיח" ו"בראנץ'" הן שתיהן צירופי מילים של המילים "עשן" ו"ערפל", ו"ארוחת בוקר" ו"צהריים", בהתאמה.

תהליך יצירת פורטמנטו

תהליך יצירת פורטמנטו הוא פשוט יחסית. ראשית, נבחרות שתי מילים בעלות משמעויות או צלילים דומים. לאחר מכן, ההתחלה של מילה אחת משולבת עם הסוף של השנייה כדי ליצור מילה חדשה. לדוגמה, ניתן לשלב את המילים "אינטרנט" ו"טלוויזיה" כדי ליצור את ה-portmanteau "intervision". תהליך יצירת portmanteau יכול לשמש גם ליצירת מילים שהן יותר תיאוריות מהמילים המקוריות. לדוגמה, ניתן לשלב את המילים "אקולוגיה" ו"כלכלה" כדי ליצור את הפורטמנטו "אקונולוגיה", שהוא מונח תיאורי יותר לחקר הקשר בין הסביבה לכלכלה.

היתרונות של פורטמנטאוס

Portmanteaus יכול להיות שימושי ממגוון סיבות. הם יכולים לעזור להפוך את השפה לתמציתית יותר וקלה יותר להבנה. הם יכולים גם לעזור להפוך את השפה ליותר יצירתית ואקספרסיבית. בנוסף, פורטמנטאו יכול לעזור ליצור מילים חדשות שהן יותר תיאוריות מהמילים המקוריות.

דוגמאות לפורטמנטאוס

ישנן דוגמאות רבות לפורטמנטאו בשפה האנגלית. חלק מהפורטמנטים הנפוצים ביותר כוללים "בראנץ'" (מ"ארוחת בוקר" ו"צהריים"), "ערפיח" (מ"עשן" ו"ערפל") ו"מוטל" (מ"מוטור" ו"מלון"). דוגמאות נוספות לפורטמנטים כוללות "spork" (מ"כף" ו"מזלג"), "frenemy" (מ"חבר" ו"אויב") ו"גלמפינג" (מ"זוהר" ו"מחנאות").

שאלות ותשובות

מהו מקור המונח "פורטמנטו"?

המונח "פורטמנטו" נטבע לראשונה על ידי לואיס קרול ב"מבעד למראה, ומה אליס מצאה שם". הוא נגזר מהמונח הצרפתי porter, שפירושו "לשאת", ומנטאו, שפירושו "גלימה".

מהן כמה דוגמאות לפורטמנטים?

כמה דוגמאות לפורטמנטים כוללות "בראנץ' (מ"ארוחת בוקר" ו"צהריים"), "ערפיח" (מ"עשן" ו"ערפל"), "מוטל" (מ"מוטורי" ו"מלון"), "ספורק" (מ"כפית" ו"מזלג"), "פרנמי" (מ"חבר" ו"אויב"), ו"גלמפינג" (מ"זוהר" ו"מחנאות").

מהם היתרונות של פורטמנטאוס?

היתרונות של portmanteaus כוללים הפיכת השפה לתמציתית וקלה יותר להבנה, הפיכת השפה ליותר יצירתית ואקספרסיבית, ויצירת מילים חדשות שהן יותר תיאוריות מהמילים המקוריות.

סיכום

התהליך של שילוב שתי מילים ליצירת מילים חדשה נקרא פורטמנטאו. המונח הזה נטבע לראשונה על ידי לואיס קרול ב"מבעד למבט" ומה אליס מצאה שם. תהליך יצירת פורטמנטו הוא פשוט יחסית, וניתן להשתמש בו ליצירת מילים שקל יותר לבטא או לזכור, וכן מילים תיאוריות יותר מהמילים המקוריות. ישנן דוגמאות רבות לפורטמנטאוסים בשפה האנגלית, והיתרונות של פורטמנטאוסים כוללים הפיכת השפה לתמציתית וקלה יותר להבנה, הפיכת השפה ליותר יצירתית ואקספרסיבית ויצירת מילים חדשות שהן יותר תיאוריות מהמילים המקוריות. למידע נוסף, בקר בוויקיפדיה .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן