דף הבית » איך קוראים » מה השם של בדיקת סרטן?

מה השם של בדיקת סרטן?

מה השם של בדיקת סרטן?

מהי בדיקת סרטן?

בדיקת סרטן היא הליך רפואי המשמש לאיתור נוכחות של סרטן בגוף. זה נעשה בדרך כלל על מנת לאבחן אדם חולה סרטן או כדי לעקוב אחר התקדמות הטיפול בסרטן. בדיקות סרטן יכולות להיעשות על דגימות רקמה, דגימות דם או נוזלי גוף אחרים. התוצאות של בדיקת סרטן יכולות לעזור לרופא לקבוע את מהלך הטיפול הטוב ביותר עבור מטופל. בדיקות סרטן נעשות בדרך כלל במסגרת מעבדה. רופא או טכנאי ייקחו דגימה של רקמה או נוזל מהמטופל וישלחו אותה למעבדה לניתוח. לאחר מכן המעבדה תנתח את הדגימה כדי לחפש נוכחות של תאים סרטניים. אם נמצאו תאים סרטניים, הרופא יוכל לקבוע את סוג הסרטן ואת שלב הסרטן.

סוגי בדיקות סרטן

ישנם מספר סוגים שונים של בדיקות סרטן שניתן להשתמש בהן כדי לזהות סרטן. כמה מבדיקות הסרטן הנפוצות ביותר כוללות:

בִּיוֹפְּסִיָה

ביופסיה היא הליך שבו נלקחת דגימת רקמה מהגוף ונבחנת במיקרוסקופ. זהו הסוג הנפוץ ביותר של בדיקת סרטן ומשמש לאבחון סוגים רבים של סרטן.

בדיקת דם

בדיקות דם משמשות למדידת רמות של חומרים מסוימים בדם. חומרים אלו יכולים להיות סמנים לסרטן, כגון חלבונים או הורמונים מסוימים.

בדיקות הדמיה

בדיקות הדמיה, כגון צילומי רנטגן, סריקות CT ו-MRI, יכולות לשמש כדי לחפש גידולים או חריגות אחרות בגוף.

בדיקות גנטיות

ניתן להשתמש בבדיקות גנטיות כדי לחפש שינויים בגנים של אדם שעלולים להיות קשורים לסיכון מוגבר לפתח סוגים מסוימים של סרטן.

מה בדיקת סרטן יכולה להגיד לך?

בדיקת סרטן יכולה לספר לך הרבה על הבריאות שלך. זה יכול לעזור לרופא שלך לאבחן סרטן, לקבוע את סוג הסרטן ולקבוע את שלב הסרטן. זה גם יכול לעזור לרופא שלך לקבוע את מהלך הטיפול הטוב ביותר עבורך.

דעה אישית

בדיקות סרטן הן חלק חשוב באבחון וטיפול בסרטן. חשוב לדבר עם הרופא שלך על כל דאגה שיש לך לגבי בדיקות סרטן וכדי לוודא שאתה מבין את התוצאות של כל הבדיקות שעשית. ידיעת התוצאות של בדיקת סרטן יכולה לעזור לך לקבל החלטות מושכלות לגבי הבריאות והטיפול שלך.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן