דף הבית » מה ההבדל » מה ההבדל בין שלושת סוגי הרי הגעש?

מה ההבדל בין שלושת סוגי הרי הגעש?

מהו הר געש?

הר געש הוא פתח על פני כדור הארץ המאפשר סלע, ​​אפר וגזים מותכים לברוח מתחת לפני השטח. הרי געש נוצרים כאשר סלע מותך, המכונה מאגמה, עולה מעמוק בתוך האדמה ומתפרץ על פני השטח.

נושאים קשורים:

 

סוגי הרי געש

הרי געש מגיעים בשלושה סוגים עיקריים: חרוט סינדר, מגן ומורכב. כל סוג של הר געש נוצר באופן שונה ויש לו מאפיינים ייחודיים משלו.

הרי געש חרוט סינדר

הרי געש חרוט סינדר הם הסוג הנפוץ ביותר של הר געש. הם נוצרים כאשר מאגמה נפלטת מאוורור יחיד ומצטברת סביב האוורור בצורה של סינדר, או שברי לבה קטנים. הרי געש חרוט סינדר הם בדרך כלל קטנים וצדדים תלולים, ולעתים קרובות הם נוצרים בקבוצות או בשרשראות.

הרי געש מגן

הרי הגעש מגן הם הסוג הגדול ביותר של הר הגעש. הם נוצרים כאשר מאגמה זורמת מתוך אוורור יחיד ומצטברת בקונוס רחב ומשופע בעדינות. הרי הגעש מגן מורכבים בדרך כלל משכבות של זרימת לבה שנבנו לאורך זמן.

הרי געש מורכבים

הרי געש מורכבים הם שילוב של חרוט חרוט ורי געש מגן. הם נוצרים כאשר מאגמה נפלטים מפתחי אוורור מרובים ומצטברים בחרוט צדדי תלול. הרי געש מורכבים מורכבים בדרך כלל משכבות לסירוגין של זרימות לבה וסינדס.

כיצד נוצרים הרי געש?

הרי געש נוצרים כאשר סלע מותך, או מאגמה, עולה מעמוק בתוך האדמה ומתפרץ על פני השטח. מאגמה נוצרת כאשר סלעים חמים עמוק בתוך כדור הארץ נמסים ומערבבים עם חומרים אחרים. ככל שהמאגמה עולה, היא יכולה להילכד בכיסים או בתאים מתחת לפני כדור הארץ. כאשר הלחץ בתאים אלה הופך להיות גדול מדי, המאגמה נאלצת אל פני השטח, וכתוצאה מכך התפרצות.

מסקנה

הרי געש מגיעים בשלושה סוגים עיקריים: חרוט סינדר, מגן ומורכב. כל סוג של הר געש נוצר באופן שונה ויש לו מאפיינים ייחודיים משלו. לא משנה באיזה סוג הר געש אתה נתקל, זה בטוח יהיה מראה מעורר השראה! אז אל תשכח לקחת מצלמה וללכוד את הרגע!

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן