דף הבית » מה ההבדל » מה ההבדל בין מים טריטוריאליים וכלכליים?

מה ההבדל בין מים טריטוריאליים וכלכליים?

מהם מים טריטוריאליים?

מים טריטוריאליים הם סוג של מים הנמצאים בבעלות מדינה ומשמשים לצורך הגנה על גבולות המדינה. מים מסוג זה ממוקמים בדרך כלל באזור הכלכלי הבלעדי של המדינה (EEZ) וכפופים לחוקים ותקנות המדינה. מים טריטוריאליים ידועים גם בשם מים פנימיים או מים יבשתיים.

מה זה מים כלכליים?

מים כלכליים הם סוג של מים המשמשים לפעילויות כלכליות כמו דיג, משלוח ותיירות. מים מסוג זה ממוקמים בדרך כלל מחוץ ל- EEZ במדינה וכפופים לחוקים ותקנות בינלאומיים. מים כלכליים ידועים גם בשם מים ימיים או מים בינלאומיים.

מה ההבדל בין מים טריטוריאליים וכלכליים?

מיקום

ההבדל העיקרי בין מים טריטוריאליים וכלכליים הוא המיקום שלהם. מים טריטוריאליים ממוקמים בתוך EEZ במדינה, ואילו מים כלכליים ממוקמים מחוץ לאייז של המדינה.

בעלות

הבדל נוסף בין מים טריטוריאליים וכלכליים הוא הבעלות שלהם. מים טריטוריאליים נמצאים בבעלות מדינה וכפופים לחוקים ותקנות המדינה, ואילו מים כלכליים כפופים לחוקים ותקנות בינלאומיים.

מטרה

לבסוף, מים טריטוריאליים משמשים לצורך הגנה על גבולות המדינה, ואילו מים כלכליים משמשים לפעילויות כלכליות כמו דיג, משלוח ותיירות.

הידיעה על ההבדל בין מים טריטוריאליים וכלכליים יכולה לעזור לך להבין כיצד מדינות משתמשות במים למטרות שונות. אז אל תשכח להבריח את הידע שלך על מים!

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן