דף הבית » מה ההבדל » מה ההבדל בין מטאור, מטאוריט לאסטרואיד?

מה ההבדל בין מטאור, מטאוריט לאסטרואיד?

מה זה מטאור?

מטאור הוא חתיכת סלע או אבק קטנה שנכנסת לאטמוספירה של כדור הארץ מהחלל החיצון. זה ידוע גם ככוכב יריות או כוכב נופל. כשהוא נכנס לאטמוספרה, הוא מתחמם וזורק באור בהיר בגלל החיכוך שנגרם על ידי האוויר. מטאורים בדרך כלל נשרפים לפני שהם מגיעים לקרקע.

מה זה מטאוריט?

מטאוריט הוא מטאור ששרד את מעברו דרך האטמוספרה ונחת על פני כדור הארץ. מטאוריטים עשויים בדרך כלל מסלע או מתכת ויכולים לנוע בגודל של כמה מילימטרים לקוטר של כמה מטרים. בדרך כלל הם נמצאים במדבריות או באזורים אחרים שבהם יש מעט צמחייה.

מה זה אסטרואיד?

אסטרואיד הוא גוף גדול בהרבה מאשר מטאור או מטאוריט. זהו חפץ סלעי שמקיף את השמש ונמצא בדרך כלל בחגורת האסטרואידים בין מאדים ליופיטר. אסטרואידים יכולים לנוע בגודל של כמה מטרים למאות קילומטרים בקוטר.

ההבדל בין מטאור, מטאוריט לאסטרואיד

גודל

ההבדל העיקרי בין מטאור, מטאוריט ואסטרואיד הוא גודלם. מטאורים הם הקטנים ביותר, ואחריהם מטאוריטים ואז אסטרואידים. מטאורים הם בדרך כלל רק כמה מילימטרים בגודל, ואילו המטאוריטים יכולים לנוע בין כמה מילימטרים לקוטר של כמה מטרים. אסטרואידים הם הגדולים ביותר, שנעים בין כמה מטרים למאות קילומטרים בקוטר.

מקור

מטאורים ומטאוריטים מקורם בחלל החיצון, ואילו אסטרואידים נמצאים בחגורת האסטרואידים בין מאדים ליופיטר. מטאורים ומטאוריטים עשויים בדרך כלל מסלע או מתכת, ואילו אסטרואידים עשויים בדרך כלל מסלע וקרח.

אורך חיים

מטאורים בדרך כלל נשרפים לפני שהם מגיעים לאדמה, ואילו מטאוריטים ואסטרואידים יכולים לשרוד את מעברם דרך האטמוספרה ולנחות על פני כדור הארץ. מטאוריטים ואסטרואידים יכולים להישאר על פני כדור הארץ במשך מיליוני שנים.

מסקנה

מטאורים, מטאוריטים ואסטרואידים הם כולם גופים שמימיים שמקורם בחלל החיצון. ההבדל העיקרי ביניהם הוא גודלם, מקורם ותוחלת החיים שלהם. מטאורים הם הקטנים ביותר, ואחריהם מטאוריטים ואז אסטרואידים. מטאורים בדרך כלל נשרפים לפני שהם מגיעים לאדמה, ואילו מטאוריטים ואסטרואידים יכולים לשרוד את מעברם דרך האטמוספרה ולנחות על פני כדור הארץ.

עכשיו אתה יודע מה ההבדל בין מטאור, מטאוריט ואסטרואיד!

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן