דף הבית » מה ההבדל » מה ההבדל בין חצבת לבין אבעבועות רוח?

מה ההבדל בין חצבת לבין אבעבועות רוח?

מה זה חצבת?

חצבת היא זיהום נגיפי מדבק ביותר המתפשט באוויר. זה מאופיין בפריחה אדומה וכתומה שבדרך כלל מתחילה על הפנים ומתפשטת לשאר הגוף. תסמינים אחרים של חצבת כוללים חום, אף נזלת, שיעול ועיניים אדומות ומימיות. חצבת יכולה להיות רצינית, במיוחד אצל ילדים צעירים, ויכולים להוביל לסיבוכים כמו דלקת ריאות ודלקת המוח.

נושאים קשורים:

 

מה זה אבעבועות רוח?

אבעבועות רוח היא מחלה נוספת של ילדות שכיחה הנגרמת על ידי נגיף Varicella-Zoster. זה מאופיין בפריחה מגרדת ודמוית שלפוחית ​​שמופיעה בדרך כלל על הפנים, החזה והגב. תסמינים אחרים של אבעבועות רוח כוללים חום, כאבי ראש ועייפות. אבעבועות רוח בדרך כלל קלות, אך יכולה להיות חמורה במקרים מסוימים.

במה חצבת ואבעבועות רוח שונות?

ההבדל העיקרי בין חצבת לבין אבעבועות רוח הוא האופן בו הם מתפשטים. חצבת מתפשטת באוויר, ואילו אבעבועות רוח מתפשטת באמצעות מגע ישיר עם אדם נגוע או באמצעות מגע עם נוזליו של אדם נגוע, כמו רוק או ריר. חצבת מדבקת יותר מאשר אבעבועות רוח.

מה עלי לעשות אם לילד שלי יש חצבת או אבעבועות רוח?

אם לילדך יש חצבת או אבעבועות רוח, חשוב לפנות לטיפול רפואי. הרופא שלך יכול לאבחן את המחלה ולספק טיפול כדי לסייע בהפחתת חומרת הסימפטומים. חשוב גם להרחיק את ילדכם מאנשים אחרים כדי למנוע את התפשטות הנגיף.

חצבת ואבעבועות רוח הם שתי מחלות ילדות נפוצות, אך הן שונות מאוד. הכרת הסימפטומים וכיצד להבדיל אותם יכולה לעזור לך להגן על ילדך מפני מחלות אלה. אז אל תשכח לחייך ולהישאר בריא!

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן