דף הבית » מה ההבדל » מה ההבדל בין גליקוגן לעמילן?

מה ההבדל בין גליקוגן לעמילן?

מה זה גליקוגן?

גליקוגן הוא פוליסכריד שנמצא בבעלי חיים ופטריות. זוהי צורת האחסון העיקרית של גלוקוז בגוף ונמצאת בכבד ובשרירים. גליקוגן מורכב ממולקולות גלוקוז המקושרות זו לזו במבנה שרשרת מסועף. הוא מתפרק למולקולות גלוקוז כאשר הגוף זקוק לאנרגיה.

נושאים קשורים:

 

מהו עמילן?

עמילן הוא פוליסכריד שנמצא בצמחים. זוהי צורת האחסון העיקרית של גלוקוז בצמחים ונמצאת בעלים, גבעולים ושורשים. עמילן מורכב ממולקולות גלוקוז המקושרות זו לזו במבנה שרשרת ליניארית. הוא מתפרק למולקולות גלוקוז כאשר הצמח זקוק לאנרגיה.

הבדלים בין גליקוגן לעמילן

מבנה

ההבדל העיקרי בין גליקוגן לעמילן הוא המבנה שלהם. גליקוגן הוא מבנה שרשרת מסועף ואילו עמילן הוא מבנה שרשרת ליניארית. הבדל זה במבנה משפיע על האופן שבו המולקולות מתפרקות ומשמשות את הגוף.

פונקציה

גליקוגן הוא צורת האחסון העיקרית של גלוקוז אצל בעלי חיים ונמצאת בכבד ובשרירים. הוא מתפרק למולקולות גלוקוז כאשר הגוף זקוק לאנרגיה. עמילן הוא צורת האחסון העיקרית של גלוקוז בצמחים ונמצאת בעלים, גבעולים ושורשים. הוא מתפרק למולקולות גלוקוז כאשר הצמח זקוק לאנרגיה.

מקורות

גליקוגן נמצא בבעלי חיים ופטריות, ואילו עמילן נמצא בצמחים. בעלי חיים ופטריות מקבלים את הגליקוגן שלהם מהאוכל שהם אוכלים, בעוד צמחים מייצרים עמילן משלהם מפוטוסינתזה.

גליקוגן ועמילן הם שניהם פוליסכרידים, אך יש להם מבנים ופונקציות שונות. הכרת ההבדלים בין גליקוגן לעמילן יכולה לעזור לך להבין כיצד הגוף משתמש בגלוקוז לאנרגיה.

אז עכשיו אתה יודע מה ההבדל בין גליקוגן לעמילן!

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן