דף הבית » איך קוראים » מהי קריאת שמע על המיטה?

מהי קריאת שמע על המיטה?

מהי קריאת שמע על המיטה?

מהי שמע?

שמע היא תפילה יהודית הנאמרת באופן מסורתי בבוקר ובערב. זה גם מדקלם לפני השינה. שמע מורכב משלושה קטעים מהתנ"ך העברי, דברים ו' 4-9, י"א 13-21 ומדבר ט"ו 37-41. שמע היא אחת התפילות החשובות ביהדות והיא נחשבת להצהרת האמונה באל אחד.

מה פשר שמע?

שמע היא תפילה המכריזה על אחדות ה' ומבטאת את מחויבותו של העם היהודי לה' ולמצוותיו. זוהי תזכורת לכך שאלוהים הוא המקור לכל הברכות ושהוא היחיד הראוי לעבודה. שמע היא אישור אמונה והצהרת נאמנות לה'.

איך קריאת שמע על המיטה?

קריאת שמע נקראת באופן מסורתי לפני השינה. זוהי תזכורת לאדם היהודי שאלוהים תמיד איתם, גם בשנתו. קריאת שמע נאמרת בשכיבה במיטה, מול כיוון ירושלים. האדם שקורא את קריאת שמע צריך להתמקד במילים ובמשמעותן.

תפילת שמע

תפילת שמע נקראת באופן מסורתי בעברית. הוא מחולק לשני חלקים: "שמע ישראל" ו"ואהבתא". החלק הראשון הוא הצהרת אמונה באל אחד: "שמע ישראל ה' אלוקינו ה' אחד". הסעיף השני הוא מצוות אהבת ה': "ואהבת את ה' אלוקיך בכל לבבך ובכל נפשך ובכל מאודך".

הברכה שאחרי שמע

לאחר קריאת שמע מברכים ברכה. ברכה זו ידועה בשם "ברכת המזון" או "חסד לאחר האוכל". ברכה זו היא תפילת הודיה על האוכל שנאכל במהלך היום ועל הברכות הרבות שה' העניק לעם היהודי.

הברכה לפני קריאת שמע

לפני קריאת שמע מברכים ברכה. ברכה זו ידועה בשם "קידוש" או "קידושין". ברכה זו היא תפילת הודיה על השבת או החגים ועל הברכות הרבות שה' העניק לעם היהודי.

סיכום

שמע היא תפילה חשובה ביהדות. הוא נקרא בבוקר ובערב ולפני השינה. זוהי תזכורת לאדם היהודי שאלוהים תמיד איתם, גם בשנתו. שמע היא הצהרת אמונה באל אחד ותזכורת לאהוב את ה' בכל ליבו, נשמתו ועוצמתו.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן