דף הבית » איך קוראים » מהי הפרעת קשב וריכוז?

מהי הפרעת קשב וריכוז?

מהי הפרעת קשב וריכוז?

מהי הפרעת קשב וריכוז?

הפרעת קשב וריכוז (ADD) היא הפרעת בריאות הנפש הפוגעת בילדים ובמבוגרים. הוא מאופיין בקושי בקשב, אימפולסיביות והיפראקטיביות. אנשים עם ADD עשויים להתקשות להתמקד במשימות, לשלוט ברגשותיהם ולנהל את זמנם. ADD יכול להפריע ליכולת של אדם ללמוד, לעבוד וליצור קשרים חברתיים.

תסמינים של הפרעת קשב וריכוז

התסמינים של ADD משתנים מאדם לאדם. כמה תסמינים נפוצים כוללים קושי בתשומת לב, אימפולסיביות, היפראקטיביות, קושי לעקוב אחר הוראות, קושי להישאר מאורגן וקושי לשלוט ברגשות. אנשים עם ADD עשויים גם להתקשות באינטראקציות חברתיות, כגון ליצור ולשמור על חברים.

אבחון הפרעת קשב וריכוז

ADD מאובחן בדרך כלל על ידי איש מקצוע בתחום בריאות הנפש, כגון פסיכולוג או פסיכיאטר. האבחנה מבוססת על הסימפטומים של האדם, כמו גם על ההיסטוריה הרפואית והמשפחתית שלו. ניתן גם לבצע בדיקה גופנית כדי לשלול מצבים אחרים.

בדיקות להפרעת קשב וריכוז

כדי לאבחן ADD, איש מקצוע בתחום בריאות הנפש עשוי להשתמש במגוון בדיקות. מבחנים אלו עשויים לכלול מבחנים קוגניטיביים, כגון סולם האינטליגנציה של וכסלר לילדים, ומבחנים פסיכולוגיים, כגון מינסוטה Multiphasic Personality Inventory.

טיפול בהפרעת קשב וריכוז

טיפול ב-ADD כולל בדרך כלל שילוב של טיפול תרופתי ופסיכותרפיה. טיפול תרופתי יכול לעזור להפחית תסמינים של היפראקטיביות ואימפולסיביות. פסיכותרפיה יכולה לעזור לאדם ללמוד כיצד לנהל את הסימפטומים שלו ולשפר את כישוריו החברתיים.

השוואה מהירה

תסמינים אִבחוּן מבחנים יַחַס
קושי בתשומת לב, אימפולסיביות, היפראקטיביות איש מקצוע בתחום בריאות הנפש, היסטוריה רפואית ומשפחתית מבחנים קוגניטיביים ופסיכולוגיים טיפול תרופתי ופסיכותרפיה

הפרעת קשב וריכוז (ADD) היא הפרעת בריאות הנפש הפוגעת בילדים ובמבוגרים. הוא מאופיין בקושי בקשב, אימפולסיביות והיפראקטיביות. אנשים עם ADD עשויים להתקשות להתמקד במשימות, לשלוט ברגשותיהם ולנהל את זמנם. התסמינים של ADD משתנים מאדם לאדם, והאבחנה מבוססת על הסימפטומים של האדם, כמו גם על ההיסטוריה הרפואית והמשפחתית שלו. מבחנים ל-ADD עשויים לכלול מבחנים קוגניטיביים ומבחנים פסיכולוגיים. טיפול ב-ADD כולל בדרך כלל שילוב של טיפול תרופתי ופסיכותרפיה. חשוב לבקש עזרה מאיש מקצוע בתחום בריאות הנפש אם אתה או ילדך מציגים תסמינים של ADD. עם הטיפול הנכון, אנשים עם ADD יכולים ללמוד לנהל את הסימפטומים שלהם ולנהל חיים מוצלחים. למידע נוסף על הפרעת קשב, עיין בסרטון YouTube זה .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן