דף הבית » איך קוראים » מהו שמו של הטור השביעי בטבלת היסודות?

מהו שמו של הטור השביעי בטבלת היסודות?

מהו שמו של הטור השביעי בטבלת היסודות?

מהו הטור השביעי בטבלת היסודות?

הטבלה המחזורית של היסודות היא כלי חשוב להבנת מבנה היקום. זהו תרשים שמסדר את כל היסודות הידועים לפי סדר המספר האטומי שלהם. כל אלמנט ממוקם בעמודה מסוימת, וכל עמודה מסומנת באות. העמודה השביעית בטבלה המחזורית של היסודות מסומנת באות G.

אילו אלמנטים נמצאים בטור השביעי?

העמודה ה-7 בטבלה המחזורית של היסודות מכילה את היסודות מנגן, טכנציום, רניום ובוהריום. מנגן הוא מתכת מעבר המשמשת בייצור פלדה וחיוני לייצור אנזימים. טכניום הוא יסוד רדיואקטיבי המשמש בהדמיה רפואית. רניום היא מתכת נדירה המשמשת ביישומים בטמפרטורה גבוהה. בוהיום הוא יסוד סינטטי שנוצר במאיצי חלקיקים.

מַנגָן

מנגן היא מתכת מעבר שנמצאת בטבע בצורה של מינרלים. זהו היסוד ה-12 בשכיחותו בקרום כדור הארץ והוא חיוני לייצור אנזימים. מנגן משמש בייצור פלדה כדי לשפר את החוזק והעמידות של המתכת. הוא משמש גם בייצור סגסוגות אלומיניום ובייצור סוללות.

טכניום

טכניום הוא יסוד רדיואקטיבי המצוי בכמויות עקבות בטבע. זהו היסוד הקל ביותר בטבלה המחזורית שאין לו איזוטופים יציבים. טכניום משמש בהדמיה רפואית כדי לזהות גידולים וחריגות אחרות בגוף. הוא משמש גם בכורים גרעיניים כדי לשלוט בקצב הביקוע.

שימושים באלמנטים בטור השביעי

ליסודות בעמודה ה-7 של הטבלה המחזורית של היסודות יש מגוון שימושים. מנגן משמש בייצור פלדה ובייצור אנזימים. טכניום משמש בהדמיה רפואית ובכורים גרעיניים. רניום משמש ביישומים בטמפרטורה גבוהה ובייצור מנועי סילון. בוהיום משמש במאיצי חלקיקים ובייצור יסודות סינתטיים אחרים. היסודות בעמודה ה-7 של הטבלה המחזורית של היסודות חשובים למגוון יישומים. מנגן חיוני לייצור פלדה ואנזימים. טכניום משמש בהדמיה רפואית ובכורים גרעיניים. רניום משמש ביישומים בטמפרטורה גבוהה ובייצור מנועי סילון. בוהיום משמש במאיצי חלקיקים ובייצור יסודות סינתטיים אחרים.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן