דף הבית » איך קוראים » מהו שם התאריך בעברית?

מהו שם התאריך בעברית?

מהו שם התאריך בעברית?

סקירה כללית של לוח השנה העברי

הלוח העברי הוא מערכת עתיקת יומין של שמירת זמן הנהוגה עד היום בישראל. זהו לוח שנה lunisolar, כלומר הוא מבוסס הן על שלבי הירח והן על מיקום השמש. הלוח העברי מכונה גם הלוח היהודי, והוא משמש לקביעת חגים דתיים, לרבות ראש השנה, יום כיפור, סוכות ופסח.

שמות הימים והחודשים של הלוח העברי

ימי הלוח העברי נקראים על שם שבעת ימי השבוע בתנ"ך. ימים אלו נקראים יום ראשון (ראשון), יום שני (שני), יום שלישי (שלישי), יום רביע (רביעי), יום חמישי (חמישי), יום שישי (שישי) ושבת (שבת). גם חודשי הלוח העברי נקראים על שם חודשי התנ"ך. חודשים אלו נקראים ניסן, אייר, סיון, תמוז, אב, אלול, תשרי, מרשבן, כסלו, טבת, שבט ואדר.

המרת תאריכים מהלוח הגרגוריאני ללוח העברי

הלוח הגרגוריאני, שהוא מערכת לוח השנה הנפוצה ביותר בעולם, מבוסס על שנת שמש בת 365 ימים. הלוח העברי, לעומת זאת, מבוסס על שנת ירח של 354 ימים. כתוצאה מכך, התאריכים בלוח הגרגוריאני והלוח העברי לא תמיד תואמים. כדי להמיר תאריך מהלוח הגרגוריאני ללוח השנה העברי, ניתן להשתמש בממיר לוח שנה מקוון. כלי זה ייקח תאריך מהלוח הגרגוריאני וימיר אותו לתאריך המקביל בלוח השנה העברי.

השנה בלוח העברי

הלוח העברי הוא לוח ירחוני, כלומר הוא מבוסס הן על שלבי הירח והן על מיקום השמש. כתוצאה מכך, השנה בלוח העברי אינה אורך קבוע. במקום זאת, הוא מורכב מ-12 חודשים ירחיים, כל אחד עם 29 או 30 ימים.

שנים מעוברות בלוח השנה העברי

גם בלוח העברי יש מערכת של שנים מעוברות. שנה מעוברת בלוח השנה העברי היא שנה עם 13 חודשים במקום 12. זה נעשה כדי לשמור על הלוח מסונכרן עם שנת השמש.

הלוח העברי והחגים

הלוח העברי משמש לקביעת תאריכי חגים דתיים, לרבות ראש השנה, יום כיפור, סוכות ופסח. חגים אלו נחוגים באותם תאריכים בכל שנה, לפי הלוח העברי.

סיכום

הלוח העברי הוא מערכת עתיקת יומין של שמירת זמן הנהוגה עד היום בישראל. זהו לוח שנה lunisolar, כלומר הוא מבוסס הן על שלבי הירח והן על מיקום השמש. ימי הלוח העברי נקראים על שם שבעת ימי השבוע בתנ"ך, וחודשי הלוח העברי נקראים על שם חודשי התנ"ך. כדי להמיר תאריך מהלוח הגרגוריאני ללוח השנה העברי, ניתן להשתמש בממיר לוחות שנה מקוון. הלוח העברי משמש גם לקביעת תאריכי חגים דתיים, לרבות ראש השנה, יום כיפור, סוכות ופסח.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן