דף הבית » מדוע חשוב » מדוע חשוב לשתול עצים?

מדוע חשוב לשתול עצים?

מדוע חשוב לשתול עצים?

מדוע עצים חשובים

עצים חיוניים לחיים כפי שאנו מכירים אותם. הם מייצרים חמצן, אוגרים פחמן, מייצבים את הקרקע ומעניקים חיים לחיות הבר בעולם. הם גם מספקים לנו את החומרים לכלי עבודה ומחסה. בנוסף, לעצים יש ערך כלכלי, חברתי וסביבתי.

נושאים קשורים:

 

היתרונות של נטיעת עצים

לנטיעת עצים יתרונות רבים, הן עבור הסביבה והן עבור אנשים. עצים עוזרים להפחית את זיהום האוויר על ידי ספיגת פחמן דו חמצני ומזהמים אחרים. הם גם מספקים צל ומפחיתים את כמות האנרגיה הדרושה לקירור מבנים במזג אוויר חם. עצים יכולים גם להפחית את הסיכון להצפות על ידי ספיגת עודפי מים והאטת זרימת הנגר.

איך אתה יכול לעזור

ישנן דרכים רבות לסייע בקידום נטיעת עצים. אתה יכול להתנדב עם ארגוני נטיעת עצים מקומיים, או להתחיל פרויקט נטיעת עצים משלך. אתה יכול גם לתמוך בארגונים שפועלים להגן על יערות קיימים ולשתול מחדש אזורים שנכרתו. לבסוף, אתה יכול להפחית את טביעת הרגל הפחמנית שלך על ידי בחירה לרכוש מוצרים העשויים מעץ ממקור בר קיימא.

ההשפעה של נטיעת עצים

ההשפעה של נטיעת עצים יכולה להיות מרחיקת לכת. עצים עוזרים להפחית את זיהום האוויר, לחסוך במים, לשמר אדמה ולתמוך בחיות בר. הם גם מספקים יתרונות כלכליים, כמו הגדלת ערכי הנכס ויצירת מקומות עבודה. שתילת עצים יכולה גם לעזור ליצור סביבה בריאה יותר ובת קיימא יותר עבור הדורות הבאים.

עצים מספקים חמצן

עצים חיוניים לחיים על פני כדור הארץ מכיוון שהם מייצרים חמצן. באמצעות תהליך הנקרא פוטוסינתזה, עצים סופגים פחמן דו חמצני מהאטמוספירה ומשחררים חמצן. חמצן זה משמש אז אנשים ובעלי חיים לנשימה.

עצים משפרים את איכות האוויר

עצים יכולים לעזור לשפר את איכות האוויר על ידי ספיגת מזהמים כמו פחמן דו חמצני, גופרית דו חמצנית וחנקן דו חמצני. מזהמים אלו עלולים לגרום לבעיות בדרכי הנשימה, כמו אסטמה וברונכיטיס, ויכולים גם לתרום להתחממות כדור הארץ.

עצים חוסכים במים

עצים עוזרים לחסוך במים על ידי ספיגת ואגירת מי גשמים. זה עוזר להפחית את הנגר והשחיקה, שעלולים להוביל להצפות. עצים גם עוזרים לשמור על לחות הקרקע, מה שיכול לעזור להפחית את הצורך בהשקיה.

עצים משמרים אדמה

עצים עוזרים לשמר את האדמה על ידי מתן צל והפחתת כמות המים שאבדה באמצעות אידוי. עצים מסייעים גם במניעת שחיקת קרקע על ידי האטת זרימת הנגר ומתן כיסוי מגן לקרקע.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן