דף הבית » מדוע חשוב » מדוע חשוב להעריך את תנועות העובר?

מדוע חשוב להעריך את תנועות העובר?

מדוע חשוב להעריך את תנועות העובר?

מהן תנועות עובר?

תנועות עובר הן תנועות של תינוק ברחם. תנועות אלו יכולות לכלול בעיטה, חבטות, גלגול ומתיחה. ככל שהתינוק גדל, התנועות נעשות חזקות יותר ותכופות יותר. במהלך השליש השלישי, התינוק צריך לזוז לפחות 10 פעמים בשעה.

נושאים קשורים:

 

מדוע חשוב לעקוב אחר תנועות העובר?

ניטור תנועות העובר חשוב לבריאותו ולרווחתו של התינוק. אם התינוק לא זז כפי שציפו, זה יכול להיות סימן לבעיה. זה יכול לכלול ירידה ברמות החמצן של התינוק או ירידה בקצב הלב של התינוק. ניטור תנועות העובר יכול לעזור לזהות בעיות פוטנציאליות מוקדם.

כיצד לעקוב אחר תנועות העובר

מעקב אחר תנועות העובר קל וניתן לעשות אותו בבית. הזמן הטוב ביותר לפקח על תנועות העובר הוא כאשר התינוק הוא הפעיל ביותר, וזה בדרך כלל בערב או במהלך הלילה. כדי לעקוב אחר תנועות העובר, על האם לשכב על צדה השמאלי ולהניח את ידיה על הבטן. לאחר מכן היא צריכה לספור את מספר התנועות שהיא מרגישה בפרק זמן של 10 דקות. אם התינוק לא זז לפחות 10 פעמים ב-10 דקות, על האם לפנות לרופא.

מתי לפנות לטיפול רפואי

אם התינוק אינו זז ככל הצפוי, על האם לפנות לטיפול רפואי. הרופא עשוי לבצע אולטרסאונד כדי לבדוק את בריאות התינוק. אם התינוק אינו זז ככל המצופה, הרופא עשוי להמליץ על בדיקות או טיפולים נוספים.

מה לעשות אם התינוק זז יותר מדי

אם התינוק זז יותר מדי, על האם לנסות לנוח. כמו כן עליה להימנע מפעילויות שעלולות להגביר את תנועות התינוק, כגון אכילת מזון חריף או שתיית משקאות המכילים קפאין. אם התינוק עדיין זז יותר מדי, על האם לפנות לרופא שלה.

סיכום

ניטור תנועות העובר חשוב לבריאותו ולרווחתו של התינוק. זה יכול לעזור לזהות בעיות אפשריות מוקדם. הזמן הטוב ביותר לפקח על תנועות העובר הוא כאשר התינוק הוא הפעיל ביותר, וזה בדרך כלל בערב או במהלך הלילה. אם התינוק אינו זז ככל הצפוי, על האם לפנות לטיפול רפואי. אם התינוק זז יותר מדי, על האם לנסות לנוח ולהימנע מפעילויות שעלולות להגביר את תנועות התינוק. למידע נוסף, צפו בסרטון זה על מדוע חשוב להעריך את תנועות העובר.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן