דף הבית » מדוע חשוב » מדוע חשוב לדעת את סוג הקרקע?

מדוע חשוב לדעת את סוג הקרקע?

מדוע חשוב לדעת את סוג הקרקע?

מבוא

סוג הקרקע הוא גורם חשוב בגינון ובחקלאות. הכרת סוג האדמה שיש לך יכולה לעזור לך לקבוע איזה סוג של צמחים אתה יכול לגדל וכיצד לטפל בהם בצורה הטובה ביותר. צמחים שונים דורשים סוגים שונים של אדמה וסוגי קרקע יכולים להשתנות מאוד מאזור אחד למשנהו. חשוב לדעת את סוג האדמה שיש לך על מנת להבטיח שהצמחים שלך מקבלים את החומרים המזינים שהם צריכים כדי לשגשג.

סוגי אדמה

ישנם שלושה סוגים עיקריים של אדמה: חימר, סחף וחול. אדמת חרסית מורכבת מחלקיקים קטנים מאוד והיא צפופה וכבדה. לעתים קרובות הוא איטי להתנקז, מה שמקשה על הצמחים לקבל את החמצן שהם צריכים. אדמת סחף מורכבת מחלקיקים גדולים יותר והיא קלה וקלה יותר לעבודה. זה גם טוב יותר בשמירה על לחות, מה שהופך אותו טוב יותר לצמחים שזקוקים ליותר מים. אדמת חול מורכבת מהחלקיקים הגדולים ביותר והיא הקלה והקלה ביותר לעבודה. הוא גם הטוב ביותר בניקוז, מה שהופך אותו לאידיאלי עבור צמחים שצריכים פחות מים.

בודקים את האדמה שלך

הדרך הטובה ביותר לקבוע את סוג האדמה שיש לך היא לבדוק אותה. אתה יכול לרכוש ערכה לבדיקת אדמה ממרכז הגן המקומי או מחנות לחומרי בניין. ערכות אלו מגיעות בדרך כלל עם הוראות כיצד לקחת דגימה ולשלוח אותה לבדיקה. התוצאות יגידו לך את סוג האדמה שיש לך ואיזה חומרים מזינים היא מכילה.

שימוש בדשן הנכון

ברגע שאתה יודע את סוג האדמה שיש לך, אתה יכול לבחור את הדשן המתאים לצמחים שלך. סוגים שונים של אדמה דורשים סוגים שונים של דשן. לדוגמה, קרקעות חרסית דורשות יותר חנקן מאשר קרקעות סחף או חול. הכרת סוג האדמה שיש לך תעזור לך לבחור את הדשן המתאים לצמחים שלך.

סיכום

הכרת סוג האדמה שיש לך היא חלק חשוב בגינון ובחקלאות. סוגי אדמה שונים דורשים סוגים שונים של צמחים וסוגים שונים של דשן. בדיקת האדמה שלך היא הדרך הטובה ביותר לקבוע את סוג האדמה שיש לך ואיזה חומרים מזינים היא מכילה. ברגע שאתה יודע את סוג האדמה שיש לך, אתה יכול לבחור את הצמחים והדשן המתאימים לגינה או לחווה שלך. למידע נוסף על סוג קרקע בויקיפדיה.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן