דף הבית » מדוע חשוב » מדוע היה חשוב להעביר את הכנסת לירושלים?

מדוע היה חשוב להעביר את הכנסת לירושלים?

מדוע היה חשוב להעביר את הכנסת לירושלים?

הכנסת

הכנסת היא הרשות המחוקקת של ממשלת ישראל. זהו הפרלמנט החד-קומתי היחיד בעולם. הכנסת מורכבת מ-120 חברים הנבחרים לכהונה של ארבע שנים. היא אחראית על העברת חוקים, אישור התקציב ופיקוח על עבודת הממשלה.

המעבר לירושלים

בשנת 1966 הועברה הכנסת מתל אביב לירושלים. מהלך זה נתפס כאבן דרך מרכזית בתולדות מדינת ישראל. זו הייתה מחווה סמלית שהדגימה את חשיבותה של ירושלים לעם היהודי.

משמעות סמלית

מעבר הכנסת לירושלים היה מחווה סמלית גדולה. במשך מאות שנים הייתה ירושלים עיר קדושה לעם היהודי. זהו אתר המקדש העתיק והוא ביתם של אתרים דתיים חשובים רבים. העברת הכנסת לירושלים הייתה דרך להדגיש את חשיבותה של העיר לעם היהודי.

משמעות פוליטית

למעבר הכנסת לירושלים הייתה גם משמעות מדינית. זה נתפס כדרך להגדיר את הריבונות הישראלית על העיר. זה היה חשוב במיוחד בהקשר של הסכסוך הערבי-ישראלי. בהעברת הכנסת לירושלים, ממשלת ישראל העבירה מסר לעולם שירושלים היא חלק בלתי נפרד ממדינת ישראל.

תגובות בינלאומיות

מעבר הכנסת לירושלים זכה לביקורת בינלאומית. מדינות רבות גינו את המהלך בטענה שהוא מפר את החוק הבינלאומי. מועצת הביטחון של האו"ם קיבלה החלטה הקוראת לישראל לבטל את ההחלטה.

התגובות הישראליות

בתוך ישראל התקבל בברכה רבה מעבר הכנסת לירושלים. ישראלים רבים ראו בכך סימן לחוזק ואישור מחדש של המחויבות של המדינה לעיר. היא נתפסה גם כדרך להגדיר את הריבונות הישראלית על העיר.

סיכום

מעבר הכנסת לירושלים היה אבן דרך חשובה בתולדות מדינת ישראל. זו הייתה מחווה סמלית שהדגימה את חשיבותה של ירושלים לעם היהודי. היא נתפסה גם כדרך להגדיר את הריבונות הישראלית על העיר. למרות הביקורת הבינלאומית, המהלך התקבל בברכה רבה בישראל.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן