דף הבית » למה אני » לפעמים אני תוהה למה היטלר לא הרג את כולם

לפעמים אני תוהה למה היטלר לא הרג את כולם

לפעמים אני תוהה למה היטלר לא הרג את כולם

מבוא

השואה היא אחד האירועים הנוראיים ביותר בהיסטוריה האנושית. מיליוני יהודים נרצחו באופן שיטתי על ידי המשטר הנאצי במהלך מלחמת העולם השנייה. אבל אחת השאלות הכי מביכות על השואה היא מדוע היטלר לא הרג את כולם. מאמר זה יחקור את התיאוריות וההשלכות השונות של שאלה זו.

תיאוריות

ישנן מספר תיאוריות מדוע היטלר לא הרג את כל היהודים. תיאוריה אחת היא שהוא רצה להשתמש בהם כקלף מיקוח במשא ומתן עם מדינות אחרות. תיאוריה נוספת היא שהוא רצה להשתמש בהם כמקור לעבודת עבדים. תיאוריה נוספת היא שהוא רצה להשתמש בהם כשעיר לעזאזל לבעיות הכלכליות והפוליטיות של גרמניה.

קלף מיקוח

התיאוריה שהיטלר רצה להשתמש ביהודים כקלף מיקוח במשא ומתן עם מדינות אחרות מבוססת על העובדה שהוא היה מוכן לנהל משא ומתן עם מדינות אחרות על גורל היהודים. למשל, הוא הציע לשחרר כמה יהודים תמורת כסף או ויתורים אחרים. זה מצביע על כך שהוא ראה ביהודים נכס יקר ערך שניתן להשתמש בו כדי להשיג מינוף במשא ומתן.

עבודת עבדים

התיאוריה לפיה היטלר רצה להשתמש ביהודים כמקור לעבודת עבדים מבוססת על העובדה שהוא הקים מספר מחנות ריכוז שבהם נאלצו יהודים לעבוד בתנאים קשים. זה מצביע על כך שהוא ראה ביהודים מקור כוח אדם זול שיכול לשמש לדלק את מכונת המלחמה הנאצית.

שָׂעִיר לַעֲזָאזֵל

התיאוריה שהיטלר רצה להשתמש ביהודים כשעיר לעזאזל לבעיותיה הכלכליות והפוליטיות של גרמניה מבוססת על העובדה שהוא האשים את היהודים במצוקותיה הכלכליות של גרמניה והשתמש בהם כשעיר לעזאזל לכישלונותיו שלו. זה מצביע על כך שהוא ראה ביהודים יעד נוח לסדר היום הפוליטי שלו.

השלכות

ההשלכות של השאלה מדוע היטלר לא הרג את כל היהודים הן מרחיקות לכת. זה מעלה שאלות לגבי טבעו של הרוע והיכולת של בני אדם לבצע זוועות. זה גם מעלה שאלות לגבי תפקידו של כוח וכיצד ניתן להשתמש בו כדי לתמרן ולשלוט באנשים.

סיכום

השאלה מדוע היטלר לא הרג את כל היהודים היא שאלה שמטרידה היסטוריונים במשך עשרות שנים. ישנן מספר תיאוריות מדוע הוא לא עשה זאת, החל משימוש בהן כקלף מיקוח לשימוש בהן כמקור לעבודת עבדים ועד לשימוש בהן כשעיר לעזאזל לסדר היום הפוליטי שלו. ההשלכות של שאלה זו מרחיקות לכת ומעלות שאלות חשובות על טבעו של הרוע ועל יכולתם של בני אדם לבצע זוועות. צפו בסרטונים על היטלר והיהודים

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן