דף הבית » למה אני » למה לא תמכתי בנאורות?

למה לא תמכתי בנאורות?

למה לא תמכתי בנאורות?

מהי הנאורות?

הנאורות, הידועה גם בשם עידן התבונה, הייתה תנועה אינטלקטואלית וחברתית שהחלה בסוף המאה ה-17 ונמשכה עד סוף המאה ה-18. זו הייתה תקופה של שינוי גדול באירופה, כאשר אנשים החלו להטיל ספק בסמכות המסורתית של הכנסייה ושל המלוכה. תקופת ההשכלה הייתה תקופה של התקדמות אינטלקטואלית גדולה, כאשר אנשים החלו לחשוב בצורה ביקורתית יותר על העולם הסובב אותם.

למה לא תמכתי בנאורות?

ישנן סיבות רבות לכך שחלק מהאנשים לא תמכו בנאורות. חלק מהסיבות הללו כוללות:

אמונות דתיות

תקופת ההשכלה הייתה תקופה של שינוי גדול באירופה, ולאנשים רבים לא היה נוח עם הרעיון להטיל ספק באמונות דתיות מסורתיות. עבור אלה שהיו דתיים עמוקים, הרעיון להטיל ספק בסמכותה של הכנסייה נתפס כאיום על אמונתם.

אמונות פוליטיות

תקופת ההשכלה הייתה גם תקופה של שינויים פוליטיים גדולים, כאשר אנשים החלו לערער על סמכות המלוכה. עבור אלה שהיו נאמנים למלוכה, הרעיון להטיל ספק בסמכותם של המלך או המלכה נתפס כאיום על אמונתם הפוליטית.

פחד משינוי

תקופת ההשכלה הייתה תקופה של שינויים גדולים, ולאנשים רבים לא היה נוח עם הרעיון של שינוי כה מהיר. עבור אלה שהיו רגילים לאורח החיים המסורתי, הרעיון של שינוי מהיר שכזה נתפס כאיום על אורח חייהם.

השפעת הנאורות

לנאורות הייתה השפעה עמוקה על אירופה והעולם. זו הייתה תקופה של התקדמות אינטלקטואלית גדולה, כאשר אנשים החלו לחשוב בצורה ביקורתית יותר על העולם הסובב אותם. לנאורות הייתה גם השפעה רבה על הפוליטיקה, שכן אנשים החלו לערער על סמכות המלוכה. לבסוף, לנאורות הייתה השפעה רבה על החברה, כאשר אנשים החלו להטיל ספק באמונות דתיות מסורתיות ובנורמות חברתיות.

השוואה מהירה

נוֹשֵׂא השפעת הנאורות
התקדמות אינטלקטואלית אנשים התחילו לחשוב בצורה ביקורתית יותר על העולם שסביבם.
פּוֹלִיטִיקָה אנשים החלו לערער על סמכות המלוכה.
חֶברָה אנשים החלו להטיל ספק באמונות דתיות מסורתיות ובנורמות חברתיות.

תקופת ההשכלה הייתה תקופה של שינויים גדולים באירופה, והייתה לה השפעה עמוקה על העולם. למרות שחלק מהאנשים אולי לא תמכו בנאורות, זו הייתה תקופה של התקדמות גדולה והיא סללה את הדרך לעולם המודרני. כדי ללמוד עוד על הנאורות, אתה יכול לצפות בסרטון זה ב-YouTube.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן