דף הבית » למה אני » למה לא אמרת כלום?

למה לא אמרת כלום?

למה לא אמרת כלום?

מבוא

האם אי פעם היית במצב שבו היה לך משהו להגיד, אבל פשוט לא הצלחת להביא את עצמך להגיד את זה? אולי פחדת מההשלכות, או שהרגשת שלא שומעים אותך. לא משנה מה הסיבה, זה יכול להיות קשה להשמיע את קולך כאשר אתה מרגיש שדעתך לא מוערכת. במאמר זה, נחקור מדוע אנשים לא אומרים דבר וכיצד להתגבר על הפחד הזה.

למה אנשים לא מדברים?

יש הרבה סיבות למה אנשים לא מדברים כשיש להם מה להגיד. אחת הסיבות הנפוצות ביותר היא פחד. אנשים עשויים לפחד מההשלכות של דיבור, או שהם עשויים לפחד שישפטו אותם או ילעגו להם. הם עשויים גם להרגיש שדעתם לא מוערכת, או שלא יקחו אותם ברצינות. סיבה נוספת שאנשים לא מדברים היא בגלל שהם לא מרגישים שיש להם את המילים הנכונות לבטא את עצמם. הם עשויים להרגיש שאין להם את אוצר המילים או את הידע לבטא את מחשבותיהם בצורה שתובנה. לבסוף, ייתכן שחלק מהאנשים לא ידברו כי הם לא רוצים לטלטל את הסירה. הם עשויים להרגיש כאילו דיבור יגרום לעימותים או יגרום לדברים לא נוחים, אז הם נשארים בשקט במקום זאת.

איך להתגבר על הפחד מלדבר

הצעד הראשון להתגבר על הפחד מלדבר הוא להכיר בכך שדעתך היא בעלת ערך. לכל אחד יש מה לתרום, והדעה שלך תקפה בדיוק כמו כל אחד אחר. הזכר לעצמך שיש לך מה לומר, ושדעתך חשובה. השלב הבא הוא לתרגל את הביטוי שלך. זה יכול להיעשות על ידי כתיבת המחשבות והרגשות שלך, או על ידי שיחה עם חבר או בן משפחה מהימנים. זה יעזור לך להיות נוח יותר להביע את עצמך וייתן לך את הביטחון לדבר בבוא הזמן. לבסוף, חשוב לזכור שדיבור לא חייב להיות עניין גדול. אתה לא צריך לנאום גדול או לקבל את כל התשובות. כל מה שאתה צריך לעשות הוא לחלוק את דעתך ולהודיע לאחרים מה אתה חושב.

סיכום

דיבור יכול להיות קשה, אבל זו מיומנות חשובה שיש. על ידי הכרה שדעתך היא בעלת ערך, תרגול להביע את עצמך וזכירה שלדיבור לא חייב להיות עניין גדול, אתה יכול להתגבר על הפחד מלדבר ולהשמיע את קולך. למידע נוסף, מצא מידע נוסף בויקיפדיה.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן