דף הבית » מדוע חשוב » למה חשוב להתחסן?

למה חשוב להתחסן?

למה חשוב להתחסן?

מהו חיסון?

חיסון הוא מתן חיסון כדי לעזור למערכת החיסון לפתח הגנה מפני מחלה. חיסונים מכילים צורה מומתת או מוחלשת של הנגיף, או חלקים מהנגיף, מה שמעורר את המערכת החיסונית של הגוף לזהות את הנגיף ולהדוף אותו. חיסונים ניתנים בדרך כלל בזריקה, אך ניתן גם דרך הפה או דרך האף.

מדוע חיסון חשוב?

חיסון חשוב מכמה סיבות. ראשית, זה יכול לסייע במניעת מחלות קשות ואפילו מוות. חיסונים עוזרים להגן על אנשים מפני מחלות כמו חצבת, חזרת, אדמת, פוליו ושפעת. חיסונים יכולים גם לסייע בהגנה מפני מחלות כמו הפטיטיס B, שעלולות לגרום לסרטן הכבד. חיסונים יכולים גם לסייע בהגנה מפני סוגים מסוימים של סרטן, כגון סרטן צוואר הרחם וסרטן הכבד.

חיסונים חשובים גם להגנה על אוכלוסיות פגיעות, כמו ילדים צעירים, קשישים ואנשים עם מערכת חיסון מוחלשת. חיסונים עוזרים להגן על קבוצות אלה מפני מחלות שעלולות להיות חמורות יותר עבורן מאשר עבור אנשים אחרים. חיסונים יכולים גם לסייע בהגנה על אנשים מפני מחלות המופצות מאדם לאדם, כמו שפעת.

כיצד אוכל להתחסן?

הדרך הטובה ביותר להתחסן היא לדבר עם הרופא או עם ספק שירותי הבריאות. הם יכולים לעזור לך להחליט אילו חיסונים מתאימים לך, ויכולים לעזור לך לקבל את החיסונים שאתה צריך. ייתכן שתוכל גם להתחסן במחלקת בריאות מקומית, בית מרקחת או ספק שירותי בריאות אחר.

חשוב לעקוב אחר החיסונים שלך, מכיוון שחלק מהחיסונים דורשים יותר ממנה אחת. הרופא או ספק שירותי הבריאות שלך יכולים לעזור לך להישאר מעודכן לגבי החיסונים שלך. אתה יכול גם לעיין באתר המרכז לבקרת מחלות ומניעתן (CDC) לקבלת מידע נוסף על חיסונים מומלצים.

היתרונות של חיסון

חיסונים יכולים לעזור להגן עליך מפני מחלות קשות, ויכולים לסייע בהגנה על אוכלוסיות פגיעות מפני מחלות שעלולות להיות חמורות יותר עבורן מאשר עבור אנשים אחרים. חיסונים יכולים גם לסייע בהגנה על אנשים מפני מחלות המופצות מאדם לאדם, כמו שפעת. חיסונים יכולים גם לעזור להפחית את התפשטות המחלות, מה שיכול לסייע בהגנה על קהילות שלמות.

סיכונים לא להתחסן

אי התחסנות עלולה להעמיד אותך ואחרים בסיכון לחלות במחלות קשות. זה גם יכול לשים אוכלוסיות פגיעות בסיכון למחלות קשות יותר. אי התחסנות יכולה גם להגביר את התפשטות המחלות, מה שעלול לסכן קהילות שלמות.

סיכום

חיסון הוא חלק חשוב בהגנה על בריאותך ועל בריאות הסובבים אותך. חיסונים עוזרים להגן על אנשים מפני מחלות קשות ויכולים לסייע בהפחתת התפשטות המחלות. שוחח עם הרופא או עם ספק שירותי הבריאות שלך כדי לברר אילו חיסונים מתאימים לך.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן