דף הבית » למה אני » למה אתה עוזב פגוע?

למה אתה עוזב פגוע?

למה אתה עוזב פגוע?

מה זה פגוע?

פגיעה היא רגש שכולנו חווים בשלב מסוים בחיינו. זוהי תחושה של עצב או מצוקה עמוקים, הנגרמים בדרך כלל מאירוע או מצב שגרמו לנו כאב או סבל. הפגיעה יכולה להיות פיזית, רגשית או פסיכולוגית. זה יכול להיגרם ממגוון דברים, כמו חוויה טראומטית, מערכת יחסים שנגמרת או אובדן של משהו חשוב לנו.

למה אנחנו עוזבים את הכאב?

כאשר אנו חווים פגיעה, זה יכול להיות קשה להמשיך הלאה. אנו עלולים להרגיש תקועים בכאב ולא מסוגלים להרפות. זה יכול להיות בגלל שאנחנו מפחדים מהלא נודע, או בגלל שאנחנו לא רוצים להתמודד עם המציאות של מה שקרה. אנו עשויים גם להרגיש בושה או מבוכה לגבי המצב, או להרגיש שלא מגיע לנו להיות שוב מאושרים.

לעזוב פגוע יכול להיות גם קשה כי זה יכול להיות קשה לשחרר את העבר. יכול להיות שאנחנו מחזיקים בזיכרונות, או מרגישים שאנחנו צריכים להעניש את עצמנו על מה שקרה. אנחנו עלולים גם לפחד מהעתיד וממה שהוא עלול להביא.

איך להתמודד עם פגיעה

הצעד הראשון בהתמודדות עם פגיעה הוא להכיר בו. להכיר בכאב וברגשות הנלווים אליו. חשוב לזכור שזה בסדר להרגיש ככה ושזה חלק נורמלי מתהליך הריפוי.

חשוב גם למצוא דרכים בריאות להתמודד עם הפגיעה. זה יכול לכלול שיחה עם חבר או בן משפחה, כתיבה ביומן או השתתפות בפעילויות שמביאות לך שמחה. חשוב גם לתרגל טיפול עצמי ולקחת זמן לעצמך.

מחפש עזרה מקצועית

אם אתה נאבק להתמודד עם פגיעה, אולי יעזור לך לפנות לעזרה מקצועית. מטפל או יועץ יכולים לעזור לך לעבד את הרגשות שלך ולמצוא דרכים בריאות להתמודד. הם יכולים גם לעזור לך לפתח אסטרטגיות להתמודדות עם רגשות קשים ולמצוא דרכים להתקדם.

מציאת תמיכה

חשוב גם למצוא תמיכה מהסובבים אותך. חברים ובני משפחה יכולים להיות מקור נהדר לנוחות והבנה. הם יכולים גם לספק אוזן קשבת ולעזור לך למצוא דרכים להתמודד עם הפגיעה.

מציאת משמעות

לבסוף, חשוב למצוא משמעות לפגיעה. זה יכול לעזור לך להתקדם ולמצוא דרך להבין את הכאב. זה גם יכול לעזור לך למצוא דרכים לצמוח וללמוד מהניסיון.

ללמוד להתמודד עם פגיעה הוא תהליך, וזה לוקח זמן. אבל אם תפנו את הזמן לעיבוד הרגשות שלכם ולמצוא דרכים בריאות להתמודדות, אתם יכולים להתחיל לרפא ולהתקדם.

אם תרצה ללמוד עוד על הסיבה שאנו עוזבים פצועים וכיצד להתמודד עם זה, בדוק את הסרטון הזה .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן