דף הבית » למה אני » למה אני תמיד אוכל?

למה אני תמיד אוכל?

למה אני תמיד אוכל?

מהי אכילת יתר?

אכילת יתר היא כאשר אתה אוכל יותר ממה שהגוף שלך צריך. זה יכול להיות תוצאה של אכילה רגשית, שעמום, או פשוט חוסר תשומת לב לאותות של הגוף שלך. אכילת יתר עלולה להוביל לעלייה במשקל, בעיות עיכול ובעיות בריאות אחרות.

למה אני אוכל יותר מדי?

יש הרבה סיבות מדוע אנשים אוכלים יותר מדי. הנה כמה מהנפוצים ביותר:

אכילה רגשית

אכילה רגשית היא כאשר אתה אוכל בתגובה לרגשות שלך, כגון לחץ, עצב או שעמום. סוג זה של אכילה יכול להיות דרך להתמודד עם רגשות קשים, אבל זה יכול גם להוביל לאכילת יתר.

שעמום

שעמום הוא סיבה נפוצה נוספת לאכילת יתר. כאשר אתה משועמם, אתה עלול לפנות לאוכל לנוחות או בידור. זה יכול להוביל לנשנושים חסרי דעת ואכילת יתר.

לא שמים לב לאותות רעב

לפעמים, אנשים לא שמים לב לאותות גופם של רעב ושבעות. זה יכול להוביל לאכילת יתר, כפי שאתה עלול לא להבין כאשר אתה שבע.

חוסר השינה

חוסר שינה יכול גם להוביל לאכילת יתר. כאשר אתה עייף, הגוף שלך עשוי להשתוקק למזונות עתירי קלוריות וממותקים כדי לתת לך דחיפה של אנרגיה.

איך להפסיק אכילת יתר

אם אתה נאבק באכילת יתר, יש כמה צעדים שאתה יכול לנקוט כדי לעזור לך להפסיק.

זהה את הטריגרים שלך

הצעד הראשון הוא לזהות את הטריגרים שלך. אילו מצבים או רגשות מובילים אותך לאכילת יתר? ברגע שאתה יודע את הטריגרים שלך, אתה יכול להתחיל למצוא דרכים בריאות יותר להתמודד איתם.

לאכול בתשומת לב

אכילה קשובה פירושה לשים לב לאותות הרעב והשובע של הגוף שלך. לפני שאתם אוכלים, שאלו את עצמכם אם אתם באמת רעבים. כשאתם אוכלים, קחו את הזמן והתענגו על כל ביס. זה יעזור לך לזהות מתי אתה שבע.

מצא חלופות בריאות

אם אתם רגילים לפנות לאוכל לנוחות או בילוי, חשוב למצוא חלופות בריאות יותר. במקום להגיע לחטיף, נסה לצאת לטיול, לקרוא ספר או להתקשר לחבר.

לישון מספיק

שינה מספקת חיונית לבריאות שלך. שאפו 7-9 שעות שינה בכל לילה כדי לעזור להפחית את התשוקה למזונות לא בריאים.

סיכום

אכילת יתר יכולה להיות תוצאה של אכילה רגשית, שעמום או חוסר תשומת לב לאותות הגוף שלך. כדי להפסיק לאכול יתר על המידה, חשוב לזהות את הטריגרים שלך, לאכול בתשומת לב, למצוא חלופות בריאות ולישון מספיק. בעזרת הטיפים האלה, תוכל ללמוד להקשיב לגוף שלך ולבצע בחירות בריאות יותר. למידע נוסף על אכילת יתר וכיצד לעצור אותה, בדוק את הסרטון הזה ביוטיוב .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן