דף הבית » למה אני » למה אני צריך ללעוס משהו כל הזמן?

למה אני צריך ללעוס משהו כל הזמן?

למה אני צריך ללעוס משהו כל הזמן?

מה הצורך ללעוס משהו כל הזמן?

האם אתה מוצא את עצמך כל הזמן צריך ללעוס משהו? בין אם זה מסטיק, ממתקים או אפילו הציפורניים שלך, הצורך ללעוס משהו כל הזמן יכול להיות מטרד אמיתי. אבל למה אנחנו עושים את זה? הצורך ללעוס משהו כל הזמן הוא מצב המכונה ברוקסיזם. ברוקסיזם הוא מצב שבו אדם חורק או חומק שיניים, בדרך כלל במהלך השינה. זה יכול להיות גם הרגל שאנשים עושים במהלך היום, כמו ללעוס עפרונות או עטים.

מה גורם לברוקסיזם?

הסיבה המדויקת לברוקסיזם אינה ידועה, אך ישנם מספר גורמים שיכולים לתרום לה. מתח וחרדה הם שניים מהגורמים השכיחים ביותר לברוקסיזם. אנשים שנמצאים במתח רב או חרדים עלולים למצוא את עצמם מהדקים או חורקים שיניים. גורמים אחרים שיכולים לתרום לברוקסיזם כוללים תרופות מסוימות, הפרעות שינה ואפילו גנטיקה. אנשים שיש להם היסטוריה משפחתית של ברוקסיזם עשויים להיות בעלי סיכוי גבוה יותר לפתח את המצב.

איך אני יכול להפסיק ללעוס כל הזמן?

אם אתה מוצא את עצמך כל הזמן צריך ללעוס משהו, יש כמה דברים שאתה יכול לעשות כדי לעזור להפחית את הדחף. ראשית, נסה להפחית את רמות הלחץ והחרדה שלך. זה יכול להיעשות באמצעות טכניקות הרפיה כגון יוגה, מדיטציה, או אפילו לקחת כמה רגעים לעצמך כדי להירגע. שנית, אם אתה חושב שהברוקסיזם שלך נגרם על ידי תרופה, שוחח עם הרופא שלך על מעבר לתרופה אחרת. , אם אתה חושב שהברוקסיזם שלך נגרם על ידי הפרעת שינה, שוחח עם הרופא שלך לגבי בדיקה עבור אחת. מגן פה יכול לעזור להגן על השיניים שלך מפני הנזק שנגרם כתוצאה משחיקה והידוק.

מהם הסיכונים בלעיסה כל הזמן?

ללעיסה כל הזמן יכולה להיות כמה סיכונים רציניים. הסיכון השכיח ביותר הוא פגיעה בשיניים. שחיקה והתכווצות מתמדת עלולה לשחוק את האמייל על השיניים, ולהוביל לחורים ובעיות שיניים אחרות. ברוקסיזם יכול להוביל גם לכאבי ראש, כאבי לסת, ואפילו הפרעה במפרק הטמפורמנדיבולרי (TMJ). TMJ הוא מצב שבו מפרק הלסת הופך דלקתי וכואב.

מהם היתרונות של לעיסה כל הזמן?

תאמינו או לא, יש כמה יתרונות ללעיסה כל הזמן. לעיסה יכולה לעזור להקל על מתח וחרדה, כמו גם לעזור למקד את הנפש. לעיסה יכולה גם לעזור להגביר את ייצור הרוק, מה שיכול לעזור להגן על השיניים מפני חורים ובעיות שיניים אחרות. לעיסה יכולה גם לעזור להפחית את התשוקה למזון לא בריא. לעיסת מסטיק או חטיפים אחרים ללא סוכר יכולים לעזור לספק את התשוקה ללא תוספת הקלוריות.

סיכום

הצורך ללעוס משהו כל הזמן יכול להיות מטרד אמיתי, אבל זה יכול להיות גם סימן למצב חמור יותר. אם אתה מוצא את עצמך כל הזמן צריך ללעוס משהו, חשוב לדבר עם הרופא שלך כדי לברר את הסיבה ולקבל את הטיפול המתאים. יש גם כמה יתרונות ללעיסה כל הזמן, כמו הפחתת מתח ותשוקה למזונות לא בריאים. כדי ללמוד עוד על הסיבה שאתה לועס כל הזמן, עיין בסרטון YouTube הזה .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן