דף הבית » מאמרים » למה אני צום בתשעה באב?

למה אני צום בתשעה באב?

למה אני צום בתשעה באב?

מה זה תשעה באב?

תשעה באב הוא יום צום שנתי בלוח השנה היהודי, המצוין ביום התשיעי של חודש אב העברי. זהו יום אבל וזיכרון לחורבן שני המקדשים בירושלים, כמו גם לטרגדיות נוספות שפקדו את העם היהודי לאורך ההיסטוריה. זהו יום של צום, תפילה והרהורים, והוא אחד הימים החגיגיים ביותר בלוח השנה היהודי.

תולדות תשעה באב

תשעה באב נערך עוד מימי קדם, ומוזכר בתלמוד ובטקסטים יהודיים נוספים. מאמינים כי מקורו הוא יום אבל על חורבן בית ראשון בשנת 586 לפנה"ס, ולאחר מכן הוארך לציון חורבן בית שני בשנת 70 לספירה. במהלך מאות השנים הוא נקשר לטרגדיות אחרות שפקדו את העם היהודי, כמו גירוש היהודים מספרד ב-1492 והשואה.

משמעותו של תשעה באב

תשעה באב הוא יום אבל והרהורים, ומהווה תזכורת חשובה לשבריריות החיים ולצורך להוקיר אותם. זהו יום לזכור את סבלו של העם היהודי לאורך ההיסטוריה, ולהרהר בחשיבות השלום והצדק. זהו גם יום לזכור את חשיבותו של בית המקדש בחיים היהודיים, ולהרהר בצורך לבנותו מחדש.

קיום תשעה באב

בתשעה באב, יהודים מקיימים צום של 25 שעות, המתחיל בשקיעה בערב שלפני יום הצום ומסתיים עם רדת הלילה למחרת. במהלך הצום נמנעים יהודים מאכילה, שתייה, רחצה, נעילת נעלי עור ומקיום יחסי אישות. בנוסף, יהודים קוראים תפילות ומקראות מיוחדות, וקוראים את מגילת איכה, שהיא ספר אבל על חורבן בתי המקדש.

המשמעות העכשווית של תשעה באב

היום תשעה באב הוא עדיין יום אבל והרהורים חשוב לעם היהודי. זוהי תזכורת לשבריריות החיים והצורך להוקיר אותם, ותזכורת לחשיבות השלום והצדק. היא גם תזכורת לצורך לבנות מחדש את בית המקדש, ולשאוף לעולם של שלום והרמוניה.

שאלות ותשובות

ש: מה מקורו של תשעה באב?

ת: תשעה באב מקורו ככל הנראה כיום אבל על חורבן בית ראשון בשנת 586 לפנה"ס, ולאחר מכן הוארך לציון חורבן בית שני בשנת 70 לספירה.

ש: מה המשמעות של תשעה באב?

ת: תשעה באב הוא יום אבל והרהורים, ומהווה תזכורת חשובה לשבריריות החיים ולצורך להוקיר אותם. זהו יום לזכור את סבלו של העם היהודי לאורך ההיסטוריה, ולהרהר בחשיבות השלום והצדק. זהו גם יום לזכור את חשיבותו של בית המקדש בחיים היהודיים, ולהרהר בצורך לבנותו מחדש.

ש: כיצד מקיימים את תשעה באב?

ת: בתשעה באב, יהודים מקיימים צום של 25 שעות, המתחיל בשקיעה בערב שלפני יום הצום ומסתיים עם רדת הלילה למחרת. במהלך הצום נמנעים יהודים מאכילה, שתייה, רחצה, נעילת נעלי עור ומקיום יחסי אישות. בנוסף, יהודים קוראים תפילות ומקראות מיוחדות, וקוראים את מגילת איכה.

סיכום

תשעה באב הוא יום צום שנתי בלוח השנה היהודי, המצוין ביום התשיעי של חודש אב העברי. זהו יום אבל וזיכרון לחורבן שני המקדשים בירושלים, כמו גם לטרגדיות נוספות שפקדו את העם היהודי לאורך ההיסטוריה. זהו יום של צום, תפילה והרהורים, והוא אחד הימים החגיגיים ביותר בלוח השנה היהודי. היום תשעה באב הוא עדיין יום אבל והרהורים חשוב לעם היהודי, ומהווה תזכורת לשבריריות החיים ולצורך להוקיר אותם, ותזכורת לחשיבות השלום והצדק. היא גם תזכורת לצורך לבנות מחדש את בית המקדש, ולשאוף לעולם של שלום והרמוניה.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן