דף הבית » למה אני » למה אני צובט את עצמי או נושך כשאני מרגיש רע?

למה אני צובט את עצמי או נושך כשאני מרגיש רע?

למה אני צובט את עצמי או נושך כשאני מרגיש רע?

מהי פציעה עצמית?

פגיעה עצמית, המכונה גם פגיעה עצמית, מוגדרת כפגיעה מכוונת וישירה של רקמת הגוף, הנעשית ללא כוונה להתאבד. זהו מנגנון התמודדות המשמש להתמודדות עם כאב רגשי, כעס עז ותסכול. זה נעשה לעתים קרובות בסתר וקשה לזהות אותו. צורות נפוצות של פציעה עצמית כוללות חיתוך, שריפה, נשיכה וצביטה.

מדוע אנשים פוגעים בעצמם?

אנשים שפוגעים בעצמם עושים זאת מסיבות שונות. לעתים קרובות זוהי דרך להתמודד עם רגשות מכריעים, כגון עצב, כעס או אשמה. זו יכולה להיות גם דרך לבטא רגשות שקשה לבטא במילים. פציעה עצמית יכולה להיות גם דרך להרגיש שליטה בגוף וברגשות.

למה אני צובט את עצמי או נושך כשאני מרגיש רע?

צביטה ונשיכה הן שתי צורות של פציעה עצמית המשמשות לעתים קרובות כדי להתמודד עם רגשות עזים. צביטה ונשיכה יכולים לספק תחושה פיזית שיכולה להסיח את הדעת מכאב רגשי. זה יכול להיות גם דרך להביע כעס או תסכול.

הסכנות של צביטה ונשיכה

צביטה ונשיכה יכולים להיות מסוכנים, מכיוון שהם עלולים להוביל לזיהום ולסיבוכים פיזיים אחרים. זה יכול גם להזיק מבחינה רגשית, מכיוון שהוא יכול להוביל לרגשות אשמה ובושה.

כיצד לנהל את הדחף לצבוט או לנשוך

אם אתה מוצא את עצמך מרגיש את הדחף לצבוט או לנשוך את עצמך, יש כמה דברים שאתה יכול לעשות כדי להתמודד עם הדחף.

1. זהה את הרגש

הצעד הראשון הוא לזהות את הרגש שגורם לדחף. האם זה כעס, עצב, אשמה או משהו אחר? לאחר שזיהית את הרגש, תוכל להתחיל לעבוד על ניהולו.

2. מצא מוצא בריא

לאחר שזיהיתם את הרגש, חשוב למצוא לו פורקן בריא. זה יכול להיות שיחה עם חבר, כתיבה ביומן או עיסוק בפעילות גופנית.

3. חפש עזרה מקצועית

אם אתה מוצא את עצמך מתקשה לנהל את הרגשות שלך, חשוב לפנות לעזרה מקצועית. מטפל או יועץ יכולים לעזור לך ללמוד מיומנויות התמודדות בריאות ולספק תמיכה.

השוואה מהירה

פציעה עצמית צביטה/נשיכה
הַגדָרָה פגיעה ישירה מכוונת של רקמת הגוף
סיבות התמודדות עם רגשות מציפים
סכנות זיהום, סיבוכים פיזיים, נזק רגשי
הַנהָלָה זהה רגש, מצא פורקן בריא, פנה לעזרה מקצועית

לסיכום, חשוב להבין מדוע ייתכן שאתה חש דחף לצבוט או לנשוך את עצמך כאשר אתה מרגיש רע. כמו כן, חשוב למצוא דרכים בריאות לנהל את הרגשות הללו, כגון שיחה עם חבר או פנייה לעזרה מקצועית. אם תבינו מדוע אתם עשויים להרגיש את הדחף לפציעה עצמית, תוכלו ללמוד לנהל זאת בצורה בריאה. למידע נוסף על פציעה עצמית, עיין בסרטון YouTube זה .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן