דף הבית » למה אני » למה אני פוגע בעצמי כשאני מרגיש רע?

למה אני פוגע בעצמי כשאני מרגיש רע?

למה אני פוגע בעצמי כשאני מרגיש רע?

מהי פגיעה עצמית?

פגיעה עצמית היא צורה של פציעה עצמית הכרוכה בגרימת נזק פיזי לעצמו בכוונה. זה נעשה בדרך כלל כדרך להתמודד עם רגשות קשים או לבטא מצוקה. צורות נפוצות של פגיעה עצמית כוללות חיתוך, שריפה, שריטה והכאה. פגיעה עצמית יכולה לכלול גם התנהגויות כמו אכילה מוגזמת, שימוש בסמים והתנהגות מינית מסוכנת.

מדוע אנשים פוגעים בעצמם?

אנשים שפוגעים בעצמם עושים זאת לרוב כדרך להתמודד עם רגשות קשים או להביע מצוקה. זו יכולה להיות דרך לשחרר מתח או להסיח את דעתו מרגשות כואבים. אנשים שפוגעים בעצמם עשויים לעשות זאת גם כדרך להעניש את עצמם או להרגיש שליטה ברגשותיהם.

תפקידה של טראומה

עבור אנשים מסוימים, פגיעה עצמית עשויה להיות תגובה לטראומה מהעבר. טראומה יכולה להיות כל דבר, החל מהתעללות פיזית או מינית ועד הזנחה או נטישה. אנשים שחוו טראומה עשויים להשתמש בפגיעה עצמית כדרך להתמודד עם הכאב והמצוקה הקשורים לטראומה.

תפקידה של בריאות הנפש

פגיעה עצמית קשורה לעיתים קרובות לבעיות נפשיות כמו דיכאון, חרדה והפרעת דחק פוסט טראומטית (PTSD). אנשים הנאבקים בבעיות נפשיות עשויים להשתמש בפגיעה עצמית כדרך להתמודד עם המצוקה שלהם.

תפקיד הלחץ

מתח יכול להיות גורם מרכזי בפגיעה עצמית. אנשים שנמצאים במתח רב עשויים להשתמש בפגיעה עצמית כדרך להתמודד עם רגשותיהם. זה יכול להיות נכון במיוחד עבור אנשים המתמודדים עם אירועי חיים קשים כמו מוות של אדם אהוב, גירושין או אובדן עבודה.

תפקיד הבידוד החברתי

בידוד חברתי יכול להיות גם גורם לפגיעה עצמית. אנשים שמרגישים מבודדים או מנותקים מאחרים עשויים להשתמש בפגיעה עצמית כדרך להתמודד עם תחושות הבדידות והניכור שלהם.

קבלת עזרה לפגיעה עצמית

פגיעה עצמית היא נושא רציני שיכול להיות בעל השלכות חמורות. אם אתה או מישהו שאתה מכיר פוגע בעצמך, חשוב לפנות לעזרה. טיפול בפגיעה עצמית יכול לכלול טיפול, תרופות וקבוצות תמיכה. חשוב למצוא תוכנית טיפול שמתאימה לך. טיפול יכול לעזור לך להבין את הסיבות הבסיסיות לפגיעה העצמית שלך ולפתח אסטרטגיות התמודדות בריאות יותר. טיפול תרופתי יכול לעזור לנהל את הסימפטומים של דיכאון, חרדה ובעיות נפשיות אחרות שעשויות לתרום לפגיעה העצמית שלך. קבוצות תמיכה יכולות לספק סביבה בטוחה ותומכת שבה אתה יכול לדבר על החוויות שלך וללמוד מאחרים שמתמודדים עם בעיות דומות. פגיעה עצמית היא בעיה רצינית שיכולה להיות בעלת השלכות חמורות. אם אתה או מישהו שאתה מכיר פוגע בעצמך, חשוב לפנות לעזרה. טיפול בפגיעה עצמית יכול לכלול טיפול, תרופות וקבוצות תמיכה. חשוב למצוא תוכנית טיפול שמתאימה לך. אם אתה או מישהו שאתה מכיר נאבקים בפגיעה עצמית, ישנם משאבים זמינים לעזור. קו החיים הלאומי למניעת התאבדות זמין 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע בטלפון 1-800-273-8255. אתה יכול גם למצוא מידע ומשאבים נוספים ב- YouTube . פגיעה עצמית היא בעיה רצינית שיכולה להיות בעלת השלכות חמורות. חשוב לבקש עזרה אם אתה או מישהו שאתה מכיר פוגע בעצמך. עם טיפול ותמיכה נכונים אפשר למצוא דרכים בריאות יותר להתמודד עם רגשות קשים ולנהל חיים בריאים ומאושרים יותר.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן