דף הבית » למה אני » למה אני עייף יותר אחרי 10 שעות שינה?

למה אני עייף יותר אחרי 10 שעות שינה?

למה אני עייף יותר אחרי 10 שעות שינה?

למה אני עייף יותר אחרי 10 שעות שינה?

זו חוויה נפוצה: אתה מקבל 10 שעות שינה מלאות, אבל אתה עדיין מתעורר בתחושת תשישות. אתה יכול אפילו להרגיש עייף יותר מאשר אם היית מקבל רק 6 או 7 שעות שינה. אז למה זה קורה? ישנם כמה הסברים אפשריים מדוע אתה עשוי להיות עייף יותר לאחר 10 שעות שינה. בואו נסתכל על כמה מהסיבות הנפוצות ביותר.

1. אתה לא מקבל שינה איכותית

ההסבר הראשון הוא שאתה לא מקבל שינה איכותית. גם אם אתה במיטה 10 שעות, אם אתה לא מקבל שינה עמוקה ורגועה, לא תתעורר בתחושת רעננות. יש כמה דברים שיכולים להפריע לשינה איכותית. אחד מהם הוא לחץ. אם אתה דואג לגבי משהו לפני השינה, זה יכול להקשות על ההירדמות ולהישאר ישן. אחר הוא קפאין. אם אתם שותים קפה או משקאות אחרים המכילים קפאין מאוחר ביום, זה יכול להקשות על ההירדמות ולהישאר לישון.

2. אתה לא ישן בזמן הנכון

הסבר אפשרי נוסף הוא שאתה לא ישן בזמן הנכון. לגוף שלנו יש שעון פנימי, המכונה קצב הצירקדי, שעוזר לווסת מתי אנו מרגישים ישנוניים ומתי אנו מרגישים ערים. אם אתה הולך לישון מאוחר מדי, זה יכול להפיל את הקצב הצירקדי שלך ולהקשות על שינה איכותית. עדיף ללכת לישון באותה שעה בכל לילה, ולקום באותה שעה בכל בוקר.

3. יש לך הפרעת שינה לא מאובחנת

לבסוף, ייתכן שיש לך הפרעת שינה לא מאובחנת. הפרעות שינה כמו דום נשימה בשינה ותסמונת רגל חסרת מנוחה יכולות להקשות על שינה איכותית, גם אם אתה במיטה 10 שעות. אם אתה חושב שאולי יש לך הפרעת שינה, עדיף לדבר עם הרופא שלך. הם יכולים לעזור לך לקבל אבחון וטיפול.

טיפים לשינה טובה יותר

אם אתה מתקשה לקבל שינה איכותית, הנה כמה טיפים שיכולים לעזור:

  • לך לישון והתעורר באותה שעה כל יום.
  • הימנע מקפאין מאוחר ביום.
  • התאמן באופן קבוע.
  • הימנע ממסכים לפני השינה.
  • צור שגרת שינה מרגיעה.
  • נסו להפחית מתח לפני השינה.
  • שוחח עם הרופא שלך אם אתה חושב שיש לך הפרעת שינה.

שינה איכותית חיונית לתחושת מנוחה ואנרגיה. אם אתה עדיין מרגיש עייף לאחר 10 שעות שינה, חשוב לחפש את הסיבה הבסיסית. עם האסטרטגיות הנכונות, אתה יכול לקבל את השינה האיכותית שאתה צריך כדי להרגיש במיטבך.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן