דף הבית » למה אני » למה אני מרגיש גוש בשד שלי?

למה אני מרגיש גוש בשד שלי?

למה אני מרגיש גוש בשד שלי?

מהו גוש בשד?

גוש בשד הוא נפיחות מקומית, בליטה, בליטה או בליטה בשד שמרגישה שונה מהרקמה שמסביב. זה יכול להיגרם על ידי מגוון רחב של מצבים, כולל זיהום, דלקת, ציסטה או סרטן.

מה גורם לגוש בשד?

הסיבה השכיחה ביותר לגוש בשד היא מצב שפיר (לא סרטני) הנקרא שינויים פיברוציסטיים. זהו מצב שבו רקמת השד הופכת לגושים ועשויה להיות רכה או כואבת. גורמים נוספים לגוש בשד כוללים:

הַדבָּקָה

זיהום בשד, כגון דלקת בשד, יכול לגרום לגוש בשד. דלקת בשד היא זיהום של רקמת השד שנגרם בדרך כלל על ידי חיידקים. זה נפוץ בעיקר אצל נשים מניקות.

דַלֶקֶת

דלקת של רקמת השד, כגון תגובה אלרגית או פציעה, עלולה לגרום לגוש בשד.

ציסטות

ציסטות הן שקיות מלאות נוזל שיכולות להיווצר בשד. הם בדרך כלל שפירים ואינם גורמים לתסמינים כלשהם.

מחלת הסרטן

סרטן יכול לגרום לגוש בשד. סרטן השד הוא סוג הסרטן השכיח ביותר בקרב נשים.

מתי לפנות לרופא

אם אתה מרגיש גוש בשד שלך, חשוב לפנות לרופא להערכה נוספת. הרופא שלך יבצע בדיקה גופנית והוא עשוי להזמין בדיקות הדמיה, כגון אולטרסאונד או ממוגרפיה, כדי לקבוע את הגורם לגוש. אם הגוש נמצא כסרטני, הרופא שלך ידון איתך באפשרויות הטיפול.

בדיקה עצמית

חשוב לבצע בדיקות עצמיות קבועות של השדיים שלך כדי לבדוק אם יש שינויים. זה יכול לעזור לך לזהות כל גושים או שינויים אחרים בשדיים שלך בשלב מוקדם, כאשר הם ניתנים לטיפול. כדי לבצע בדיקה עצמית, עמוד מול מראה וחפש כל שינוי בגודל, בצורת או בצבע של השדיים שלך. לאחר מכן, הרגישו את השדיים עם הידיים, תוך שימוש בתנועה מעגלית, כדי לבדוק אם יש גושים או שינויים אחרים.

סיכום

גוש בשד יכול להיגרם ממגוון מצבים, כולל זיהום, דלקת, ציסטה או סרטן. חשוב לפנות לרופא להערכה נוספת אם אתה מרגיש גוש בשד שלך. בדיקות עצמיות סדירות יכולות לעזור לך לזהות כל שינוי בחזה שלך מוקדם. למידע נוסף, מצא מידע נוסף בוויקיפדיה .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן