דף הבית » למה אני » למה אני ממשיך לקבל כוויות?

למה אני ממשיך לקבל כוויות?

למה אני ממשיך לקבל כוויות?

מה גורם לכוויות?

כוויות הן פציעה נפוצה שיכולה להיגרם ממגוון דברים. כוויות יכולות להיגרם ממגע עם משטחים חמים, כימיקלים, חשמל, קרינה וחיכוך. הם יכולים להיגרם גם מחשיפה לשמש או למקורות אחרים של אור אולטרה סגול. כוויות יכולות לנוע בין קלות לחמורות, תלוי בגורם ובמשך הזמן שהעור נחשף לחום או למקור אחר.

נושאים קשורים:

 

סוגי כוויות

ניתן לסווג כוויות לשלוש קטגוריות: תואר ראשון, תואר שני ותואר שלישי. כוויות מדרגה ראשונה הן הקלות ביותר ומשפיעות רק על שכבת העור החיצונית. כוויות מדרגה שנייה הן חמורות יותר ועלולות לגרום לשלפוחיות ולנזק לשכבות העור העמוקות יותר. כוויות מדרגה שלישית הן החמורות ביותר ועלולות לגרום לנזק קבוע לעור ולרקמות הבסיסיות.

סימנים ותסמינים של כוויות

הסימנים והתסמינים של כוויה תלויים בסוג ובחומרת הכוויה. סימנים ותסמינים נפוצים של כוויה כוללים: אדמומיות, נפיחות, כאב, שלפוחיות ועור מושחר או חרוך. כוויות קשות עלולות גם לגרום להלם, שעלול להיות מסכן חיים.

מניעת כוויות

ישנם מספר צעדים שתוכל לנקוט כדי לסייע במניעת כוויות. אלו כוללים:

  • הימנעות ממגע עם משטחים חמים, כימיקלים וחשמל.
  • לבישת ביגוד מגן ושימוש בקרם הגנה בחוץ.
  • הימנעות מעישון וממקורות אחרים של להבה גלויה.
  • יש לנקוט משנה זהירות בטיפול בנוזלים חמים.
  • הרחק ילדים ממשטחים וחפצים חמים.

טיפול בכוויות

הטיפול בכוויות תלוי בסוג ובחומרת הכוויה. לכוויות קלות, בדרך כלל ניתן לטפל בהן בבית עם תרופות נגד כאבים ללא מרשם וקומפרסים מגניבים. עבור כוויות חמורות יותר, עליך לפנות לטיפול רפואי. הטיפול עשוי לכלול אנטיביוטיקה, השתלות עור והליכים אחרים.

מתי לפנות לרופא

אם יש לך כוויה שגורמת לכאבים עזים, שלפוחיות או חריכות של העור, עליך לפנות לטיפול רפואי. כמו כן, עליך לפנות לטיפול רפואי אם יש לך כוויה המכסה אזור גדול בגופך או אם יש לך סימנים של זיהום, כגון אדמומיות, נפיחות או מוגלה.

כוויות יכולות להיות כואבות ועלולות לגרום נזק חמור לעור. הבנת הסיבות ונקיטת צעדים למניעת כוויות יכולים לעזור לך להימנע מפציעה. אם אתה חווה כוויה, חשוב לפנות לטיפול רפואי במידת הצורך.

למידע נוסף על כוויות, בדוק את החיפוש הזה ב-YouTube .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן