דף הבית » למה אני » למה אני ממשיך לחזור אליו?

למה אני ממשיך לחזור אליו?

למה אני ממשיך לחזור אליו?

הנוחות של היכרות

לכולנו יש את האדם האחד שאנחנו כל הזמן חוזרים אליו, גם כשזה לא הכי טוב בשבילנו. לא תמיד קל להסביר למה אנחנו ממשיכים לחזור לאותו אדם, אבל יש כמה סיבות נפוצות שעשויות להסביר מדוע. הסיבה הראשונה היא נוחות ההיכרות. לעתים קרובות אנו מוצאים את עצמנו נמשכים לאותו אדם כי אנו מכירים אותו ומרגישים איתו בנוח. אנחנו יודעים למה לצפות מהם, ואנחנו יודעים שהם לא יפתיעו אותנו בשום צורה. זה יכול להיות מנחם, במיוחד כשאנחנו מרגישים פגיעים או לא בטוחים. סיבה נוספת שבגללה אנחנו ממשיכים לחזור לאותו אדם היא בגלל הזיכרונות שיש לנו איתו. אולי חלקנו כמה חוויות נהדרות יחד, וקשה לשחרר את הזיכרונות האלה. אולי יש לנו גם כמה זיכרונות רעים, אבל אפילו אותם יכול להיות קשה לשחרר. אנו עלולים למצוא את עצמנו נמשכים לאותו אדם בגלל הזיכרונות שיש לנו איתו, גם אם הזכרונות האלה לא תמיד חיוביים.

הפחד מהלא נודע

הפחד מהלא נודע יכול להיות גם גורם לכך שאנחנו ממשיכים לחזור לאותו אדם. אנו עשויים לפחד ממה שעלול לקרות אם ננסה משהו חדש, או אם ננסה להתקדם מהאדם אליו התרגלנו. אנחנו עלולים לפחד מהלא נודע, ולכן אנחנו נשארים עם מה שאנחנו יודעים. הפחד מדחייה יכול להיות גם גורם לכך שאנחנו ממשיכים לחזור לאותו אדם. אנחנו עלולים לפחד להידחות על ידי מישהו חדש, אז אנחנו נשארים עם האדם שאנחנו מכירים. אנחנו עשויים גם לפחד שישפטו אותנו על ידי מישהו חדש, אז אנחנו נשארים עם האדם שאנחנו מכירים.

הצורך בביטחון

הצורך באבטחה יכול להיות גם גורם לכך שאנחנו חוזרים כל הזמן לאותו אדם. אנו עשויים להרגיש בטוחים עם האדם שאנו מכירים, ולכן אנו נשארים איתו. אולי גם אנחנו מרגישים שאנחנו יכולים לסמוך עליהם, ולכן אנחנו נשארים איתם. הצורך באימות יכול להיות גם גורם לכך שאנחנו חוזרים כל הזמן לאותו אדם. אנו עשויים להרגיש שאנו זקוקים לאימות מהאדם שאנו מכירים, ולכן אנו נשארים איתו. אולי גם אנחנו מרגישים שאנחנו צריכים להתקבל על ידם, ולכן אנחנו נשארים איתם.

הצורך באהבה וחיבה

הצורך באהבה וחיבה יכול להיות גם גורם לכך שאנחנו ממשיכים לחזור לאותו אדם. אנו עשויים להרגיש שאנו צריכים להיות נאהבים ומקובלים על ידי האדם שאנו מכירים, ולכן אנו נשארים איתם. אולי גם אנחנו מרגישים שאנחנו צריכים להיות מוערכים ומעריכים אותם, ולכן אנחנו נשארים איתם. הצורך בחברותא יכול להיות גם גורם לכך שאנחנו ממשיכים לחזור לאותו אדם. אנחנו עשויים להרגיש שאנחנו צריכים מישהו לדבר איתו, ולכן אנחנו נשארים עם האדם שאנחנו מכירים. אולי גם אנחנו מרגישים שאנחנו צריכים מישהו לחלוק איתו את החוויות שלנו, ולכן אנחנו נשארים עם האדם שאנחנו מכירים.

הצורך באינטימיות

הצורך באינטימיות יכול להיות גם גורם לכך שאנחנו חוזרים כל הזמן לאותו אדם. אולי אנחנו מרגישים שאנחנו צריכים להיות קרובים למישהו, ולכן אנחנו נשארים עם האדם שאנחנו מכירים. אנחנו עשויים גם להרגיש שאנחנו צריכים להיות מסוגלים לחלוק את הרגשות שלנו עם מישהו, ולכן אנחנו נשארים עם האדם שאנחנו מכירים. הצורך בקבלה יכול להיות גם גורם לכך שאנחנו ממשיכים לחזור לאותו אדם. אנחנו עשויים להרגיש שאנחנו צריכים להתקבל על ידי האדם שאנחנו מכירים, ולכן אנחנו נשארים איתו. אולי גם אנחנו מרגישים שאנחנו צריכים להיות מובנים על ידם, ולכן אנחנו נשארים איתם.

הסיבות שאנחנו ממשיכים לחזור לאותו אדם

ישנן סיבות רבות מדוע אנו חוזרים לאותו אדם, גם כשזה לא הכי טוב עבורנו. חלק מהסיבות הללו כוללות:

  • הנוחות של ההיכרות
  • הזכרונות שיש לנו איתם
  • הפחד מהלא נודע
  • הפחד מדחייה
  • הצורך בביטחון
  • הצורך באימות
  • הצורך באהבה וחיבה
  • הצורך בחברותא
  • הצורך באינטימיות
  • הצורך בקבלה

חשוב לזכור שאלו רק חלק מהסיבות שבגללן אנחנו חוזרים כל הזמן לאותו אדם. המצב של כל אחד שונה, וייתכן שיש סיבות אחרות שבגללן אנחנו חוזרים כל הזמן לאותו אדם. בסופו של יום, חשוב לזכור שלכולנו יש את הכוח לקבל החלטות משלנו. אנחנו יכולים לבחור להישאר עם אותו אדם, או שאנחנו יכולים לבחור להמשיך הלאה. חשוב לוודא שאנו מקבלים את ההחלטות הטובות ביותר עבורנו, ושאיננו נשארים עם מישהו מתוך פחד או חוסר ביטחון. לא משנה מה הסיבות שלנו לחזור לאותו אדם, חשוב לזכור שלכולנו יש את הכוח לקבל את ההחלטות שלנו. אנחנו יכולים לבחור להישאר עם אותו אדם, או שאנחנו יכולים לבחור להמשיך הלאה. חשוב לוודא שאנו מקבלים את ההחלטות הטובות ביותר עבורנו, ושאיננו נשארים עם מישהו מתוך פחד או חוסר ביטחון.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן