דף הבית » למה אני » למה אני לא מקבל מחזור?

למה אני לא מקבל מחזור?

למה אני לא מקבל מחזור?

מהי מחזור רגיל?

מחזור הוא חלק נורמלי מחייה של אישה. זה סימן לכך שהגוף מתפקד כרגיל. במהלך תקופה, רירית הרחם (רחם) נשירה. זה נקרא וסת. מחזור נמשך בדרך כלל בין 3 ל-5 ימים. כמות הדם שאבדה במהלך תקופה משתנה מאישה לאישה. רוב הנשים מאבדות בין 2 ל-8 כפות דם במהלך תקופה. מחזור רגיל מתרחש כל 21 עד 35 ימים.

מה גורם לאיבוד או לא סדיר של מחזור?

ישנן סיבות אפשריות רבות להחמצת או מחזור לא סדיר. כמה מהגורמים הנפוצים ביותר כוללים:

לחץ

מתח יכול לשבש את מאזן ההורמונים התקין של הגוף ולגרום לאישה להחסיר מחזור. הסיבה לכך היא שמתח יכול להפריע לייצור ההורמונים המווסתים את המחזור החודשי.

שינויים במשקל

שינויים במשקל יכולים להשפיע על רמות ההורמונים של האישה, מה שעלול לגרום לה להחסיר מחזור. לדוגמה, אישה שירדה במשקל עשויה שלא לקבל מחזור. מצד שני, אישה שעלתה הרבה במשקל עלולה לחוות מחזור לא סדיר.

פעילות גופנית מוגזמת

פעילות גופנית מוגזמת עלולה לשבש את איזון ההורמונים של האישה ולגרום לה להחסיר מחזור. הסיבה לכך היא שפעילות גופנית אינטנסיבית עלולה לגרום לגוף לייצר יותר מדי מהורמון הקורטיזול, שעלול להפריע לייצור הורמונים אחרים.

תרופות

תרופות מסוימות, כגון גלולות למניעת הריון, יכולות לגרום לאישה להחסיר מחזור. תרופות אחרות, כגון סטרואידים, יכולות גם להפריע למחזור החודשי.

טיפול לאיבוד או מחזור לא סדיר

הטיפול בהחמצה או מחזור לא סדיר תלוי בגורם הבסיסי. אם מתח הוא הגורם, אז טכניקות ניהול מתח, כגון תרגילי הרפיה ויוגה, עשויות לעזור. אם שינויים במשקל הם הגורם, אזי תזונה בריאה ופעילות גופנית סדירה עשויים לעזור. אם תרופות הן הגורם, אז רופא עשוי להמליץ על תרופה אחרת.

במקרים מסוימים, רופא עשוי לרשום תרופות הורמונליות כדי לווסת את המחזור החודשי של האישה. תרופות אלו יכולות לעזור להחזיר את איזון ההורמונים התקין של הגוף ולהסדיר את המחזור החודשי.

אם אישה לא מקבלת מחזור, חשוב לפנות לרופא כדי לקבוע את הסיבה. רופא יכול לעזור לאבחן את הסיבה ולהמליץ על הטיפול המתאים ביותר.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן