דף הבית » למה אני » למה אני לא יכול להפסיק לאכול?

למה אני לא יכול להפסיק לאכול?

למה אני לא יכול להפסיק לאכול?

מה גורם לאכילה בלתי נשלטת?

האם אי פעם אתה מוצא את עצמך אוכל יותר ממה שאתה צריך, גם כשאתה לא רעב? אכילה בלתי נשלטת יכולה להיגרם ממגוון גורמים, כולל אכילה רגשית, מתח, שעמום ואפילו גנטיקה. חשוב להבין את הגורמים הבסיסיים להרגלי האכילה שלך כדי שתוכל לנקוט בצעדים לטפל בהם.

אכילה רגשית

אכילה רגשית היא כאשר אתה אוכל כדי להתמודד עם רגשות שליליים, כגון לחץ, בדידות או עצב. זו דרך להקהות או להימנע מתחושות לא נוחות. אכילה רגשית יכולה להיות מופעלת על ידי מגוון של גורמים, כולל דיבור עצמי שלילי, תחושת הצפה או אפילו שעמום.

אכילת מתח

אכילת מתח היא כאשר אתה אוכל כדי להתמודד עם לחץ. זו דרך להקהות או להימנע מתחושות לא נוחות. אכילת מתח יכולה להיות מופעלת על ידי מגוון גורמים, כולל תחושת המום, תחושת חרדה או אפילו שעמום.

כיצד לטפל באכילה בלתי נשלטת

אם אתה נאבק עם אכילה בלתי נשלטת, ישנם מספר צעדים שאתה יכול לנקוט כדי להתמודד עם זה.

זיהוי טריגרים

הצעד הראשון הוא לזהות את הטריגרים שמובילים לאכילה בלתי נשלטת שלך. זה יכול לכלול דיבור עצמי שלילי, תחושת המום או אפילו שעמום. לאחר שזיהית את הטריגרים, תוכל להתחיל לנקוט בצעדים כדי לטפל בהם.

מצא אסטרטגיות התמודדות בריאות

לאחר שזיהית את הטריגרים, חשוב למצוא אסטרטגיות התמודדות בריאות כדי להחליף את הרגלי האכילה הלא בריאים שלך. זה יכול לכלול פעילות גופנית, רישום יומן, דיבור עם חבר או אפילו הפסקה מהמדיה החברתית.

חפש עזרה מקצועית

אם אתה מתקשה להתמודד עם האכילה הבלתי נשלטת שלך, חשוב לפנות לעזרה מקצועית. מטפל או דיאטן יכולים לעזור לך לזהות את הגורמים הבסיסיים להרגלי האכילה שלך ולפתח תוכנית לטפל בהם.

דעתי האישית

אכילה בלתי נשלטת יכולה להיות הרגל שקשה לשבור, אבל זה אפשרי. חשוב לזהות את הטריגרים שמובילים לאכילה הבלתי נשלטת שלך ולמצוא אסטרטגיות התמודדות בריאות להחלפתן. אם אתה מתקשה להתמודד עם האכילה הבלתי נשלטת שלך, חשוב לפנות לעזרה מקצועית. למידע נוסף, מצא מידע נוסף בוויקיפדיה .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן