דף הבית » למה אני » למה אני לא בהריון? סיבות ופתרונות

למה אני לא בהריון? סיבות ופתרונות

למה אני לא בהריון? סיבות ופתרונות

סיבות נפוצות לאי פוריות

אי פוריות היא בעיה שכיחה בקרב זוגות המנסים להרות. ישנם גורמים אפשריים רבים לאי פוריות, וחשוב להבין את הסיבות הבסיסיות לפני שמחפשים פתרון. כמה מהגורמים הנפוצים ביותר לאי פוריות כוללים:

  • ירידה בפוריות הקשורה לגיל
  • הפרעות בביוץ
  • הפרעות ברחם או בצוואר הרחם
  • אנדומטריוזיס
  • תסמונת שחלות פוליציסטיות (PCOS)
  • סתימת חצוצרות
  • אי פוריות של גורם גבר
  • אי פוריות בלתי מוסברת

אבחון הגורם לאי פוריות

על מנת לקבוע את הגורם לאי פוריות, רופא עשוי להמליץ על מגוון בדיקות והליכים. בדיקות אלו עשויות לכלול בדיקות דם, אולטרסאונד ובדיקות הדמיה אחרות. בהתאם לתוצאות של בדיקות אלו, הרופא עשוי להמליץ על בדיקות נוספות או טיפול.

אפשרויות טיפול לאי פוריות

לאחר שנקבעה הסיבה לאי-פוריות, הרופא יכול להמליץ על קורס טיפול. אפשרויות הטיפול עשויות לכלול תרופות, ניתוחים או טכנולוגיות רבייה מסייעות (ART). תרופות עשויות לשמש לטיפול בהפרעות ביוץ או חוסר איזון הורמונלי אחר. ניתן להשתמש בניתוח כדי לתקן בעיות אנטומיות הגורמות לאי פוריות. ART עשוי לכלול הפריה חוץ גופית (IVF) או הזרעה תוך רחמית (IUI).

תרופות

תרופות עשויות לשמש לטיפול בהפרעות ביוץ או חוסר איזון הורמונלי אחר. תרופות אלו עשויות להילקח דרך הפה או בהזרקה. תרופות נפוצות המשמשות לטיפול בפוריות כוללות קלומיפן ציטראט, גונדוטרופינים ומטפורמין.

כִּירוּרגִיָה

ניתן להשתמש בניתוח כדי לתקן בעיות אנטומיות הגורמות לאי פוריות. ניתוחים נפוצים המשמשים לטיפול באי פוריות כוללים היפוך קשירת חצוצרות, היסטרוסקופיה ולפרוסקופיה. ניתוחים אלו עשויים לשמש לתיקון חצוצרות פגומות, הסרת רקמת רירית הרחם או תיקון חריגות אנטומיות.

טכנולוגיות רבייה מסייעות (ART)

ART עשוי לכלול הפריה חוץ גופית (IVF) או הזרעה תוך רחמית (IUI). הפריה חוץ גופית היא תהליך שבו הביציות מופריות מחוץ לגוף ולאחר מכן מושתלות ברחם. IUI הוא תהליך שבו הזרע מונח ישירות לתוך הרחם. שני הטיפולים הללו עשויים לשמש כדי להגדיל את הסיכויים להתעברות.

אם אתה מתקשה להיכנס להריון, חשוב לדבר עם הרופא שלך כדי לקבוע את הסיבה הבסיסית ולבחון אפשרויות טיפול. למידע נוסף, תוכל לצפות בסרטון YouTube זה.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן