דף הבית » למה אני » למה אני כל כך שמן?

למה אני כל כך שמן?

למה אני כל כך שמן?

מה גורם לעלייה במשקל?

ישנם גורמים פוטנציאליים רבים לעלייה במשקל, כולל תזונה לא בריאה, חוסר פעילות גופנית, שינויים הורמונליים, מצבים רפואיים מסוימים ותרופות מסוימות. חשוב להבין את הסיבה הבסיסית לעלייה במשקל שלך כדי לטפל בה ביעילות.

דיאטה לא בריאה

תזונה לא בריאה היא אחד הגורמים הנפוצים ביותר לעלייה במשקל. אכילת יותר מדי קלוריות, אכילת יותר מדי מזונות מעובדים וממותקים, ואי קבלת מספיק חומרים מזינים יכולים כולם להוביל לעלייה במשקל. כדי לרדת במשקל, חשוב להתמקד באכילת תזונה מאוזנת העשירה בפירות, ירקות, דגנים מלאים, חלבונים רזים ושומנים בריאים.

חוסר פעילות גופנית

גם מחסור בפעילות גופנית יכול לתרום לעלייה במשקל. פעילות גופנית סדירה יכולה לעזור לך לשרוף קלוריות ולבנות שריר, מה שיכול לעזור לך לרדת או לשמור על המשקל שלך. שאפו לפחות 30 דקות של פעילות גופנית בעצימות בינונית ברוב ימות השבוע.

שינויים הורמונליים

שינויים הורמונליים, כגון אלו המתרחשים במהלך הריון, גיל המעבר, או עם מצבים רפואיים מסוימים, יכולים גם הם לגרום לעלייה במשקל. אם אתה חושד ששינויים הורמונליים גורמים לעלייה במשקל שלך, שוחח עם הרופא שלך לגבי אפשרויות הטיפול.

מצבים רפואיים מסוימים

מצבים רפואיים מסוימים, כגון תת פעילות בלוטת התריס, תסמונת שחלות פוליציסטיות ותסמונת קושינג, עלולים לגרום לעלייה במשקל. אם יש לך אחד מהמצבים הללו, ייתכן שהרופא שלך יוכל לרשום תרופות או טיפולים אחרים שיעזרו לך לרדת במשקל.

תרופות מסוימות

תרופות מסוימות, כגון סטרואידים, עלולות לגרום לעלייה במשקל. אם אתה נוטל תרופה שגורמת לעלייה במשקל, שוחח עם הרופא שלך לגבי שינוי התרופה או התאמת המינון.

איך לרדת במשקל

אם אתה סובל מעודף משקל או השמנת יתר, חשוב לדבר עם הרופא שלך על תוכנית הרזיה המתאימה לך. תוכנית הרזיה צריכה לכלול תזונה בריאה ופעילות גופנית סדירה. במקרים מסוימים, הרופא שלך עשוי גם להמליץ על תרופות או טיפולים אחרים שיעזרו לך לרדת במשקל.

למידע נוסף על איך לרדת במשקל, בדוק את הסרטון הזה מ-YouTube .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן