דף הבית » למה אני » למה אני חלש יותר בבוקר?

למה אני חלש יותר בבוקר?

למה אני חלש יותר בבוקר?

למה אני חלש יותר בבוקר?

כולנו חווינו את זה: מתעוררים בתחושת עייפות ואיטיות, לא מצליחים לגייס את האנרגיה לקום מהמיטה. אבל למה זה שאנחנו חלשים יותר בבוקר? התשובה טמונה בקצב הצירקדי הטבעי של הגוף שלנו. זהו המחזור של 24 שעות שגופנו עוקב אחריו, והוא אחראי על ויסות מחזור השינה והערות שלנו. במהלך היום, הגוף שלנו נמצא במצב פעיל, ואילו בלילה, הוא במצב שיקום. המשמעות היא שבמהלך היום, הגוף שלנו ערני יותר ומלא אנרגיה, בעוד שבלילה הוא רגוע ועייף יותר. כשאנחנו מתעוררים בבוקר, הגוף שלנו עדיין במצב שיקום זה. זה אומר שהגוף שלנו עדיין לא מוכן להיות פעיל ומלא אנרגיה. זו הסיבה שאנו לעתים קרובות מרגישים עייפים ואיטיים כאשר אנו מתעוררים. גורם נוסף שתורם לעייפות הבוקר שלנו הוא התייבשות. במהלך הלילה, הגוף שלנו מאבד מים באמצעות זיעה ונשימה. זה יכול להוביל להתייבשות, שעלולה לגרום לנו להרגיש עייפים ואיטיים. לבסוף, הגוף שלנו מתוכנת באופן טבעי להיות ערני יותר ומלא אנרגיה במהלך היום. זו הסיבה שלעתים קרובות אנו מרגישים ערניים ומלאי אנרגיה בשעות אחר הצהריים והערב מאשר בבוקר.

כיצד להילחם בעייפות הבוקר

למרבה המזל, יש כמה דברים שאתה יכול לעשות כדי להילחם בעייפות הבוקר. הראשון הוא לוודא שאתה ישן מספיק. כוון ל-7-9 שעות שינה בכל לילה כדי להבטיח שהגוף שלך מקבל את המנוחה הדרושה לו. השני הוא להישאר עם לחות. ודא שאתה שותה הרבה מים לאורך היום והלילה כדי לשמור על לחות הגוף שלך. השלישי הוא להתאמן. פעילות גופנית יכולה לעזור להגביר את רמות האנרגיה שלך ולגרום לך להרגיש ערני יותר ומלא אנרגיה. לבסוף, נסה לקבל קצת אור שמש בבוקר. אור השמש עוזר לאפס את הקצב הצירקדי של הגוף שלך ויכול לעזור לך להרגיש ערני יותר ומלא אנרגיה.

סיכום

כולנו חווינו את זה: מתעוררים בתחושת עייפות ואיטיות, לא מצליחים לגייס את האנרגיה לקום מהמיטה. אבל למה זה שאנחנו חלשים יותר בבוקר? התשובה טמונה בקצב הצירקדי הטבעי של הגוף שלנו, בהתייבשות ובתכנות הטבעי של הגוף שלנו להיות ערני יותר ומלא אנרגיה במהלך היום. למרבה המזל, ישנם כמה דברים שאתה יכול לעשות כדי להילחם בעייפות הבוקר, כגון שינה מספקת, שמירה על לחות, ביצוע פעילות גופנית וקצת אור שמש בבוקר. למידע נוסף, בדוק את הסרטון הזה או מצא מידע נוסף בוויקיפדיה .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן