דף הבית » למה אני » לחקור את פלאי תבל

לחקור את פלאי תבל

. לחקור את פלאי תבל

לחקור את פלאי תבל

העולם מלא במקומות מדהימים ויפים, ויכול להיות קשה להחליט באילו לבקר. מהחורבות העתיקות של האימפריה הרומית ועד לפלאים המודרניים של ארצות הברית, יש כל כך הרבה מקומות לחקור. אבל מהם המקומות המדהימים ביותר לבקר בהם? התשובה היא שבעת פלאי תבל.

שבעת פלאי תבל

שבעת פלאי תבל הם הפירמידה הגדולה של גיזה, הגנים התלויים של בבל, פסל זאוס באולימפיה, מקדש ארטמיס באפסוס, המאוזוליאום בהליקרנסוס, הקולוסוס של רודוס והמגדלור של אלכסנדריה. שבעת הפלאים הללו הם מהמבנים המרשימים והמעוררי יראת כבוד שנבנו אי פעם, והם עדות לכושר ההמצאה והמיומנות של הציביליזציות העתיקות שיצרו אותם.

הפירמידה הגדולה של גיזה

הפירמידה הגדולה של גיזה היא העתיקה והגדולה ביותר מבין שבעת פלאי תבל. הוא נבנה בסביבות 2560 לפני הספירה והוא היחיד מבין שבעת הפלאים שעדיין עומדים על תילם היום. זה גם היחיד מבין שבעת הפלאים שנמצא במצרים. הפירמידה הגדולה של גיזה היא מבנה מרשים, שארבעת הצדדים שלו מיושרים בצורה מושלמת לארבע נקודות הקרדינליות של המצפן. על פי ההערכות, הוא נבנה עם יותר מ-2 מיליון בלוקים של אבן גיר וגרניט, ומעריכים שבנייתו נמשכה כ-20 שנה.

הגנים התלויים של בבל

הגנים התלויים של בבל נחשבים שנבנו בסביבות שנת 600 לפני הספירה על ידי המלך נבוכדנצר השני. הם נבנו כמתנה לאשתו, שהתגעגעה לגנים השופעים של מולדתה. הגנים נבנו על מבנה מדורג, כאשר בכל מפלס נטוע צמחים ופרחים אקזוטיים. הגנים הושקו על ידי מערכת גאונית של משאבות ותעלות, ונאמר שהם אחד המראות היפים בעולם העתיק.

פסל זאוס באולימפיה

פסל זאוס באולימפיה נבנה בסביבות 435 לפני הספירה על ידי הפסל הנודע פידיאס. הפסל היה עשוי שנהב וזהב, וגובהו היה למעלה מ-12 מטרים. הוא תיאר את האל היווני זאוס היושב על כס המלכות, והיה אחת מיצירות האמנות המרשימות ביותר של העולם העתיק. הפסל נהרס במאה ה-5 לספירה, אך מורשתו מתקיימת בצורת עותקים והעתקים.

מקדש ארטמיס באפסוס

מקדש ארטמיס באפסוס נבנה בסביבות שנת 550 לפני הספירה והוקדש לאלת הציד היוונית, ארטמיס. המקדש היה עשוי שיש ועוטר בפסלים של בעלי חיים וצמחים. זה היה אחד המקדשים הגדולים בעולם העתיק, ונחשב לאחד משבעת פלאי תבל. המקדש נהרס במאה ה-4 לספירה, אך חורבותיו נותרו עד היום.

המאוזוליאום בהליקרנסוס

המאוזוליאום בהליקרנסוס נבנה בסביבות שנת 350 לפני הספירה על ידי השליט היווני מאוזולוס. זה היה קבר מפואר, עשוי שיש ומעוטר בפסלים של בעלי חיים וצמחים. המאוזוליאום היה אחד המבנים המרשימים ביותר של העולם העתיק, ונחשב לאחד משבעת פלאי תבל. המאוזוליאום נהרס במאה ה-15 לספירה, אך חורבותיו נותרו עד היום.

הקולוסוס של רודוס

הקולוסוס של רודוס נבנה בסביבות שנת 280 לפני הספירה על ידי הפסל היווני צ'ארס. זה היה פסל ענק של האל היווני הליוס, עשוי ברונזה ומתנשא לגובה של למעלה מ-30 מטרים. הפסל היה אחד מיצירות האמנות המרשימות של העולם העתיק, ונחשב לאחד משבעת פלאי תבל. הפסל נהרס במאה ה-3 לספירה, אך חורבותיו נותרו עד היום.

המגדלור של אלכסנדריה

המגדלור של אלכסנדריה נבנה בסביבות שנת 280 לפני הספירה על ידי השליט היווני תלמי הראשון. זה היה מגדל ענק, עשוי שיש וגובהו מעל 100 מטרים. המגדלור היה אחד המבנים המרשימים ביותר של העולם העתיק, ונחשב לאחד משבעת פלאי תבל. המגדלור נהרס במאה ה-14 לספירה, אך חורבותיו נותרו עד היום.

השוואה מהירה

פֶּלֶא מקום תאריך בנייה חוֹמֶר גוֹבַה
הפירמידה הגדולה של גיזה מִצְרַיִם 2560 לפני הספירה אבן גיר וגרניט 146 מ'
גנים תלויים של בבל עִירַאק 600 לפני הספירה לא ידוע לא ידוע
פסל זאוס באולימפיה יָוָן 435 לפני הספירה שנהב וזהב 12 מ'
מקדש ארטמיס באפסוס טורקיה 550 לפני הספירה שַׁיִשׁ לא ידוע
מאוזוליאום בהליקרנסוס טורקיה 350 לפני הספירה שַׁיִשׁ 45 מ'
קולוסוס של רודוס יָוָן 280 לפני הספירה בְּרוֹנזָה 30 מ'
המגדלור של אלכסנדריה מִצְרַיִם 280 לפני הספירה שַׁיִשׁ 100 מ'

שבעת פלאי תבל הם מהמבנים המרשימים ומעוררי ההשתאות שנבנו אי פעם. הם עדות לכושר ההמצאה והמיומנות של הציביליזציות העתיקות שיצרו אותם, והם תזכורת ליופי ולפאר של העולם. בין אם אתם מחפשים מקום לחקור בו או סתם רוצים להתפעל מנפלאות העולם, שבעת הפלאים הללו בטוח ירשימו. כדי ללמוד עוד על פלאי העולם, בקר ביוטיוב וחקור את פלאי העולם.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן