דף הבית » כמה שוקל » כמה שוקל סלמון?

כמה שוקל סלמון?

כמה שוקל סלמון?

מה זה סלמון?

סלמון הוא סוג של דג שנמצא בצפון האוקיינוס האטלנטי ובאוקיינוס השקט. זהו דג אנדרומי, כלומר הוא מבלה את חייו הבוגרים באוקיינוס ואז חוזר לנחלי מים מתוקים ולנהרות כדי להשריץ. סלמון הוא מקור מזון חשוב לבני אדם ובעלי חיים אחרים, והוא פופולרי גם לדיג פנאי.

כמה שוקל סלמון?

המשקל הממוצע של סלמון יכול להשתנות בהתאם למין ולגיל הדג. באופן כללי, סלמון בוגר יכול לשקול בין 4 ל-16 ק"ג (8.8 עד 35.3 פאונד). חלק מהמינים הגדולים יותר, כמו סלמון צ'ינוק, יכולים לשקול עד 24 ק"ג (53 פאונד).

גורמים המשפיעים על משקל סלמון

ישנם מספר גורמים שיכולים להשפיע על משקלו של סלמון. גיל הדג הוא אחד הגורמים החשובים ביותר. סלמון צעיר יותר נוטה להיות קטן וקל יותר מסלמון מבוגר יותר. מיני הסלמון יכולים גם להשפיע על המשקל, כאשר מינים מסוימים גדולים יותר מאחרים. גם הסביבה בה חי הסלמון יכולה להשפיע על משקלו, שכן סלמון שחיים במים קרים יותר נוטים להיות גדולים יותר מאלה החיים במים חמים יותר.

גיל

גיל הסלמון הוא אחד הגורמים החשובים ביותר בקביעת משקלו. סלמון צעיר, או סמולט, הם בדרך כלל בין 0.5 ל-1 ק"ג (1.1 ו-2.2 פאונד). ככל שהם מתבגרים, הם יכולים להגיע עד 4 ק"ג (8.8 פאונד). סלמון בוגר יכול לשקול בין 4 ל-16 ק"ג (8.8 עד 35.3 פאונד), כאשר כמה מהמינים הגדולים יותר, כגון סלמון צ'ינוק, שוקלים עד 24 ק"ג (53 פאונד).

מִין

גם מיני הסלמון יכולים להשפיע על משקלו. מינים מסוימים של סלמון, כמו סלמון אטלנטי, נוטים להיות גדולים יותר ממינים אחרים, כמו סלמון הסוקי. סלמון אטלנטי יכול לשקול עד 16 ק"ג (35.3 פאונד), בעוד שסלמון Sockeye שוקל בדרך כלל בין 4 ל-8 ק"ג (8.8 ו-17.6 פאונד).

סביבה

גם הסביבה בה חי הסלמון יכולה להשפיע על משקלו. סלמון שחיים במים קרים יותר נוטים להיות גדולים יותר מאלה החיים במים חמים יותר. הסיבה לכך היא שמים קרים צפופים יותר ממים חמים, כך שגוף הסלמון מסוגל לספוג יותר חמצן, מה שמאפשר לו לגדול.

תְזוּנָה

גם תזונת הסלמון יכולה להשפיע על משקלו. סלמון שניזון היטב נוטה להיות גדול יותר מאלה שלא. סלמון שניזון בתזונה עשירה בחלבון נוטה גם הוא להיות גדול יותר מאלה שלא.

סיכום

המשקל הממוצע של סלמון יכול להשתנות בהתאם למין ולגיל הדג. באופן כללי, סלמון בוגר יכול לשקול בין 4 ל-16 ק"ג (8.8 עד 35.3 פאונד). חלק מהמינים הגדולים יותר, כמו סלמון צ'ינוק, יכולים לשקול עד 24 ק"ג (53 פאונד). הגיל, המינים, הסביבה והתזונה של הסלמון יכולים כולם להשפיע על משקלו. למידע נוסף על משקל הסלמון,צפה בסרטון זה .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן