דף הבית » כמה שוקל » כמה שוקל מטר מעוקב מים?

כמה שוקל מטר מעוקב מים?

כמה שוקל מטר מעוקב מים?

מהו מטר מעוקב?

מטר מעוקב הוא יחידת נפח השווה לשטח שתופסת קוביה עם צלעות שאורכן מטר אחד. מטר מעוקב מכונה לפעמים "סטרה" או "קוביה".

כמה שוקל מטר מעוקב של מים?

מטר מעוקב של מים שוקל כ-1,000 ק"ג (ק"ג). משקל זה גם שווה ערך לטון מטרי אחד. משקלו של מטר מעוקב מים תלוי במידה רבה בשני גורמים: טמפרטורת המים והלחץ האטמוספרי. בגובה פני הים, מטר מעוקב של מים ב-4 מעלות צלזיוס ישקול 1,000 ק"ג. ככל שטמפרטורת המים תעלה, משקל המים יקטן. בגבהים גבוהים יותר, הלחץ האטמוספרי נמוך יותר ולכן, משקל המים יהיה נמוך יותר.

גורמים המשפיעים על משקל המים

משקלו של מטר מעוקב מים מושפע ממספר גורמים. גורמים אלו כוללים את טמפרטורת המים, הלחץ האטמוספרי ומליחות המים. טמפרטורת המים משפיעה על משקל המים מכיוון שמים קרים צפופים יותר ממים חמים. ככל שטמפרטורת המים עולה, צפיפות המים יורדת, וכתוצאה מכך ירידה במשקל המים. הלחץ האטמוספרי משפיע על משקל המים מכיוון שככל שהלחץ האטמוספרי גבוה יותר, המים יהיו צפופים יותר. בגבהים גבוהים יותר, הלחץ האטמוספרי נמוך יותר ולכן, משקל המים יהיה נמוך יותר. מליחות המים משפיעה על משקל המים מכיוון שהמים המלוחים צפופים יותר ממים מתוקים. ככל שהמליחות של המים עולה, צפיפות המים עולה, וכתוצאה מכך עולה במשקל המים.

סיכום

מטר מעוקב של מים שוקל כ-1,000 ק"ג (ק"ג). משקל זה גם שווה ערך לטון מטרי אחד. משקלו של מטר מעוקב מים תלוי במידה רבה בשני גורמים: טמפרטורת המים והלחץ האטמוספרי. גם גורמים כמו מליחות המים יכולים להשפיע על משקל המים. למידע נוסף, בקר בוויקיפדיה .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן