דף הבית » כמה שוקל » כמה שוקל ליטר דלק?

כמה שוקל ליטר דלק?

כמה שוקל ליטר דלק?

מה זה ליטר דלק?

ליטר דלק הוא יחידת מדידה המשמשת למדידת נפח נוזל. זה שווה ל-1,000 סנטימטר מעוקב, או 0.001 מטר מעוקב. סוג הדלק הנפוץ ביותר בשימוש במכוניות ובכלי רכב אחרים הוא בנזין, אך נעשה שימוש גם בסוגים אחרים של דלק כגון דיזל, אתנול וביודיזל.

נושאים קשורים:

 

כמה שוקל ליטר דלק?

ליטר דלק שוקל בדרך כלל בין 0.72 ל-0.78 קילוגרם. משקל זה יכול להשתנות בהתאם לסוג הדלק ולמשקל הסגולי שלו. לדוגמה, לבנזין יש בדרך כלל משקל סגולי של 0.72, בעוד לדיזל יש משקל סגולי של 0.83.

גורמים המשפיעים על משקל הדלק

משקל הדלק יכול להיות מושפע ממספר גורמים, כולל סוג הדלק, המשקל הסגולי שלו וטמפרטורת הדלק. לדוגמה, לבנזין יש משקל סגולי נמוך יותר כשהוא קר, ולכן הוא שוקל פחות. באופן דומה, לדיזל יש משקל סגולי גבוה יותר כשהוא קר, ולכן הוא שוקל יותר.

טֶמפֶּרָטוּרָה

גם הטמפרטורה של הדלק יכולה להשפיע על משקלו. כאשר הדלק קר, הוא צפוף יותר ולכן שוקל יותר. לעומת זאת, כאשר הדלק חם, הוא פחות צפוף ולכן שוקל פחות.

גוֹבַה

גם הגובה בו מאוחסן הדלק יכול להשפיע על משקלו. בגבהים גבוהים יותר, לחץ האוויר נמוך יותר, מה שעלול לגרום לדלק להתרחב ולהיות פחות צפוף. זה יכול לגרום לכך שהדלק ישקול פחות.

סיכום

ליטר דלק שוקל בדרך כלל בין 0.72 ל-0.78 קילוגרם. משקל זה יכול להשתנות בהתאם לסוג הדלק ולמשקל הסגולי שלו, כמו גם לטמפרטורה ולגובה שבו מאוחסן הדלק. למידע נוסף, בקר בדף ויקיפדיה .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן