דף הבית » כמה שוקל » כמה שוקל ליטר אדמה?

כמה שוקל ליטר אדמה?

כמה שוקל ליטר אדמה?

מה זה אדמה?

אדמה היא תערובת של חומרים אורגניים, מינרלים, גזים, נוזלים ואורגניזמים שיחד תומכים בחיים. זהו גוף טבעי הקיים כחלק מהפדוספירה ומהווה את המשאב החשוב ביותר לצמיחת צמחים. אדמה היא גם חלק חשוב ממחזור המים וממחזור הפחמן.

מהו משקל האדמה?

משקל הקרקע תלוי בסוג הקרקע, בהרכבה ובתכולת הלחות שלה. ככלל, אדמה יבשה שוקלת כ-1,700 ק"ג למטר מעוקב, בעוד שאדמה לחה יכולה לשקול עד 2,000 ק"ג למטר מעוקב. ליטר אדמה שוקל בדרך כלל בין 1.7 ל-2 קילוגרם.

אילו גורמים משפיעים על משקל האדמה?

משקל הקרקע מושפע ממספר גורמים, כולל הרכבה, תכולת הלחות והמרקם שלה. הרכב הקרקע נקבע לפי סוג הסלע שממנו נוצרה וכן כמות החומר האורגני הקיים. מרקם הקרקע נקבע על פי גודל וצורת החלקיקים המרכיבים את האדמה. תכולת הלחות נקבעת לפי כמות המים הקיימת באדמה.

הרכב

הרכב הקרקע נקבע לפי סוג הסלע שממנו היא נוצרה. סוגים שונים של סלעים יש כמויות שונות של מינרלים, אשר בתורו משפיע על הרכב הקרקע. לדוגמה, קרקעות הנוצרות מגרניט נוטות להיות גבוהות יותר בקוורץ ובספירת פלד, בעוד שקרקעות הנוצרות מאבן גיר נוטות להיות גבוהות יותר בכמות סידן פחמתי.

תכולת לחות

תכולת הלחות של הקרקע נקבעת לפי כמות המים הקיימת באדמה. קרקעות עם תכולת לחות גבוהה יותר נוטות לשקול יותר מקרקעות עם תכולת לחות נמוכה יותר. הסיבה לכך היא שמולקולות מים כבדות יותר ממולקולות אוויר, ולפיכך האדמה עם יותר מולקולות מים תהיה כבדה יותר מהאדמה עם פחות מולקולות מים.

סיכום

לסיכום, משקל האדמה תלוי בהרכבה, בתכולת הלחות ובמרקמה. בדרך כלל, ליטר אדמה שוקל בין 1.7 ל-2 קילוגרם. חשוב להבין את הגורמים המשפיעים על משקל האדמה על מנת לטפל ולתחזק כראוי את הגינה או הנוף שלכם.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן