דף הבית » כמה שוקל » כמה שוקל חול?

כמה שוקל חול?

כמה שוקל חול?

מה זה חול?

חול הוא חומר גרגירי המורכב מסלע וחלקיקי מינרלים מחולקים דק. הוא מוגדר על ידי גודל, בהיותו עדין מחצץ וגס יותר מסחף. חול יכול להתייחס גם לסוג מרקם של אדמה או סוג אדמה; כלומר, אדמה המכילה יותר מ-85 אחוז חלקיקים בגודל חול במסה.

כמה שוקל חול?

משקל החול משתנה מאוד בהתאם לסוג החול וצפיפותו. בדרך כלל, רגל מעוקב של חול שוקל בין 90 ל-100 פאונד (41-45 ק"ג). חצר מעוקב של חול שוקל בין 1,200 ל-1,350 פאונד (544-612 ק"ג).

משקל חול לפי סוג

סוג חול משקל (ק"ג)
קְוָרץ 1.5
אֶבֶן גִיר 1.7
גרָנִיט 2.2
בַּזֶלֶת 2.8
אבן חול 2.0

גורמים המשפיעים על משקל החול

ישנם מספר גורמים שיכולים להשפיע על משקל החול, כולל סוגו, גודלו ותכולת הלחות שלו. סוג החול חשוב מכיוון שלסוגים שונים של חול יש צפיפות שונה. לדוגמה, חול קוורץ צפוף יותר מחול אבן גיר. גם גודל חלקיקי החול חשוב. חלקיקים קטנים יותר כבדים יותר מחלקיקים גדולים יותר מכיוון שיש להם יותר שטח פנים. לבסוף, תכולת הלחות של החול יכולה להשפיע על משקלו. חול רטוב כבד יותר מחול יבש מכיוון שהמים מוסיפים מסה לחול.

שימושים בחול

חול משמש במגוון יישומים, כולל בנייה, גינון וייצור. הוא משמש גם לייצור זכוכית, אלקטרוניקה וכימיקלים.

סיכום

משקל החול משתנה מאוד בהתאם לסוג החול וצפיפותו. בדרך כלל, רגל מעוקב של חול שוקל בין 90 ל-100 פאונד (41-45 ק"ג). חצר מעוקב של חול שוקל בין 1,200 ל-1,350 פאונד (544-612 ק"ג). גורמים כמו סוג, גודל ותכולת לחות יכולים להשפיע על משקל החול. חול משמש במגוון יישומים, כולל בנייה, גינון וייצור. למד עוד על חול על ידי צפייה בסרטון זה .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן