דף הבית » כמה שוקל » כמה שוקל הביג בן?

כמה שוקל הביג בן?

כמה שוקל הביג בן?

מה זה ביג בן?

ביג בן הוא הכינוי לפעמון הגדול של השעון בקצה הצפוני של ארמון וסטמינסטר בלונדון, והוא בדרך כלל מורחב להתייחס גם לשעון וגם למגדל השעון. המגדל ידוע כעת באופן רשמי בשם מגדל אליזבת, שמו שונה לחגוג את יובל היהלומים של אליזבת השנייה ב-2012.

כמה שוקל הביג בן?

ביג בן שוקל עצום של 13.7 טון (13,760 ק"ג). זהו השעון המצלצל בעל ארבעת הפנים הגדול ביותר בעולם ומגדל השעון העצמאי השלישי בגובהו. השעון עוצב על ידי אדמונד בקט דניסון ונבנה על ידי יצרן השעונים אדוארד ג'ון דנט.

מגדל השעון

המגדל מתנשא לגובה 316 רגל (96.3 מ'), ויש לו 334 מדרגות לפסגה. מגדל השעון מחולק לשלושה חלקים: הבסיס, חדר השעון ומגדל הפעמונים. הבסיס וחדר השעון עשויים אבן, ואילו מגדל הפעמונים עשוי ברזל ועץ.

פני השעון

קוטר לוח השעון הוא 23 רגל (7 מ') והוא עשוי מברזל יצוק. לוח השעון מחולק לארבעה חלקים, שלכל אחד יש מערכת מחוגים משלו. אורך מחוג השעות 14 רגל (4.3 מ') ומחוג הדקות באורך 17 רגל (5.2 מ').

הפעמון

הפעמון הוא הגדול ביותר מבין חמשת הפעמונים של השעון והוא ידוע בתור הפעמון הגדול או ביג בן. הוא שוקל 13.7 טון (13,760 ק"ג) והוא תלוי בתוך מגדל הפעמונים של מגדל השעון. הפעמון נפגע על ידי פטיש, המופעל על ידי מנוע חשמלי. ביג בן הוא אחד מציוני הדרך האייקוניים ביותר בעולם. הוא עומד כבר למעלה מ-150 שנה ומהווה סמל של הממלכה המאוחדת. מגדל השעון הוא מראה מרשים, ומדהים לחשוב שהוא שוקל 13.7 טון (13,760 ק"ג).

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן