דף הבית » כמה שוקל » כמה שוקל גלגל רכב?

כמה שוקל גלגל רכב?

כמה שוקל גלגל רכב?

מהו משקלו של גלגל רכב?

משקלו של גלגל רכב תלוי בסוג הגלגל שברשותך. באופן כללי, גלגל רכב יכול לשקול בין 8 ק"ג ל-22 ק"ג (17.6 ל"ג עד 48.5 ק"ג). משקלו של גלגל מכונית נקבע לפי גודל הגלגל, החומר ממנו הוא עשוי וסוג הרכב עבורו.

אילו גורמים משפיעים על משקלו של גלגל רכב?

גודל הגלגל הוא הגורם החשוב ביותר בכל הקשור לקביעת משקלו של גלגל רכב. ככל שהגלגל גדול יותר, כך הוא יהיה כבד יותר. החומר ממנו עשוי הגלגל משפיע גם על משקל הגלגל. גלגלי פלדה כבדים יותר מחישוקי סגסוגת, וגלגלי אלומיניום קלים יותר משניהם. סוג הרכב עבורו מיועד הגלגל משפיע גם על משקל הגלגל. לדוגמה, גלגל לרכב ספורט יהיה קל יותר מגלגל למשאית.

גלגלי מתכת

גלגלי פלדה הם הסוג הכבד ביותר של גלגלים. הם נמצאים בדרך כלל על כלי רכב ישנים יותר ועשויים מסגסוגת פלדה חזקה. גלגלי פלדה עמידים ויכולים להתמודד עם בלאי רב. עם זאת, הם גם סוג הגלגל הכבד ביותר, במשקל של בין 8 ק"ג ל-13 ק"ג (17.6 ל"ג עד 28.7 ק"ג).

גלגלי סגסוגת

חישוקי סגסוגת קלים יותר מגלגלי פלדה ונמצאים בדרך כלל ברכבים חדשים יותר. חישוקי סגסוגת עשויים משילוב של מתכות, כגון אלומיניום, מגנזיום ואבץ. חישוקי סגסוגת קלים יותר מגלגלי פלדה, ומשקלם נע בין 7 ק"ג ל-10 ק"ג (15.4 ל"ג עד 22 ק"ג).

גלגלי אלומיניום

גלגלי אלומיניום הם הסוג הקל ביותר של גלגלים ונמצאים בדרך כלל ברכבים בעלי ביצועים גבוהים. גלגלי אלומיניום עשויים מסגסוגת אלומיניום קלת משקל והם חזקים ועמידים מאוד. גלגלי אלומיניום הם הסוג הקל ביותר של גלגלים, במשקל של בין 5 ק"ג ל-8 ק"ג (11 ל"ג עד 17.6 ק"ג).

גלגלי משאית

גלגלי משאיות הם הסוג הכבד ביותר של גלגלים ונמצאים בדרך כלל על משאיות גדולות ורכבי שטח. גלגלי משאית עשויים מסגסוגת פלדה חזקה ומיועדים להתמודד עם משקל הרכב והמטען שהוא נושא. גלגלי משאיות הם הסוג הכבד ביותר של גלגלים, במשקל של בין 13 ק"ג ל-22 ק"ג (28.7 ל"ג עד 48.5 ק"ג).

לסיכום, משקלו של גלגל רכב תלוי בגודל הגלגל, החומר ממנו הוא עשוי וסוג הרכב עבורו. גלגלי פלדה הם הכבדים ביותר, במשקל של בין 8 ק"ג ל-13 ק"ג (17.6 ל"ג עד 28.7 ק"ג). חישוקי סגסוגת קלים יותר מגלגלי פלדה, ומשקלם נע בין 7 ק"ג ל-10 ק"ג (15.4 ל"ג עד 22 ק"ג). גלגלי אלומיניום הם הסוג הקל ביותר של גלגלים, במשקל של בין 5 ק"ג ל-8 ק"ג (11 ל"ג עד 17.6 ק"ג). גלגלי משאיות הם הסוג הכבד ביותר של גלגלים, במשקל של בין 13 ק"ג ל-22 ק"ג (28.7 ל"ג עד 48.5 ק"ג).

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן