דף הבית » כמה שוקל » כמה שוקל ברזל? | משקל ברזל בק"ג

כמה שוקל ברזל? | משקל ברזל בק"ג

כמה שוקל ברזל? | משקל ברזל בק"ג

מה זה ברזל?

ברזל הוא יסוד כימי בעל הסמל Fe ומספר אטומי 26. זוהי מתכת השייכת לסדרת המעבר הראשונה ולקבוצה 8 של הטבלה המחזורית. לפי המסה זהו היסוד הנפוץ ביותר בכדור הארץ, ויוצר חלק ניכר מהליבה החיצונית והפנימית של כדור הארץ. זהו היסוד הרביעי בשכיחותו בקרום כדור הארץ.

משקל ברזל

לברזל יש צפיפות של 7.86 גרם/סמ"ק, שהיא גבוהה מזו של רוב החומרים הנפוצים. משקל הברזל מושפע מהטוהר שלו ומהצורה שהוא לובש. לדוגמה, ברזל יצוק כבד יותר מברזל יצוק. ניתן לחשב את משקל הברזל על ידי הכפלת הנפח בצפיפות שלו.

משקל ברזל בק"ג

משקל הברזל בקילוגרמים מחושב על ידי הכפלת נפחו בסנטימטר מעוקב בצפיפותו בגרמים לסנטימטר מעוקב. לדוגמה, קוביית ברזל בגודל סנטימטר מעוקב תשקול 7.86 ק"ג.

שימושים בברזל

לברזל שימושים רבים, כולל בבנייה, ייצור והנדסה. הוא משמש לייצור פלדה, המשמשת בגשרים, בניינים, מכוניות, ספינות ומבנים אחרים. הברזל משמש גם לייצור כלים, כגון אתים, פטישים ומסמרים. הוא משמש גם בייצור ציוד רפואי, כגון מכונות MRI, ובייצור רכיבים חשמליים.

טבלה: משקל ברזל בק"ג

נפח (ס"מ³) משקל (ק"ג)
1 7.86
10 78.6
100 786

ברזל הוא חומר חשוב שיש לו שימושים רבים בעולם כיום. הוא משמש בבנייה, ייצור, הנדסה ותעשיות רבות אחרות. הכרת משקל הברזל בקילוגרמים חשובה ליישומים רבים. בעזרת טבלה זו קל לחשב את משקל הברזל בקילוגרמים.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן