דף הבית » כמה זמן » כמה זמן אחרי סקס אפשר לעשות בדיקת הריון?

כמה זמן אחרי סקס אפשר לעשות בדיקת הריון?

2023-05-12 00:23:00+02:00

מהי בדיקת הריון?

בדיקת הריון היא בדיקה רפואית המשמשת כדי לקבוע אם אישה בהריון או לא. בדיקות הריון נעשות בדרך כלל על ידי מדידת רמות ההורמון גונדוטרופין כוריוני אנושי (hCG) בשתן או בדמה של האישה. hCG מיוצר על ידי השליה זמן קצר לאחר שביצית מופרית מתחברת לדופן הרחם.

סוגי בדיקות הריון

ישנם שני סוגים עיקריים של בדיקות הריון: בדיקות שתן ובדיקות דם. בדיקות שתן הן הנפוצות ביותר והן זמינות ללא מרשם במרבית בתי המרקחת. בדיקות אלו פועלות על ידי זיהוי נוכחות של hCG בשתן של אישה. בדיקות דם מדויקות יותר ויכולות לזהות hCG ברמות נמוכות יותר מבדיקות שתן. בדיקות דם נעשות בדרך כלל במשרד או במרפאה של רופא.

כמה זמן אחרי סקס אפשר לעשות בדיקת הריון?

משך הזמן שלוקח לבדיקת הריון לזהות hCG תלוי בסוג הבדיקה שבה נעשה שימוש. בדיקות שתן נמשכות בדרך כלל כשבועיים לאחר ההתעברות כדי לזהות hCG, בעוד שבדיקות דם יכולות לזהות hCG כבר שבעה ימים לאחר ההתעברות. חשוב לציין שהדיוק של בדיקת הריון עולה ככל שממתינים לביצועה.

ציר זמן לביצוע בדיקת הריון

בדיקות שתן

זמן אחרי סקס דיוק הבדיקה
7 ימים נָמוּך
14 ימים גָבוֹהַ

בדיקת דם

זמן אחרי סקס דיוק הבדיקה
7 ימים גָבוֹהַ
14 ימים גָבוֹהַ

כשזה מגיע לבדיקת הריון, התזמון הוא הכל. הדיוק של בדיקת הריון עולה ככל שממתינים לביצועה, לכן חשוב להמתין עד לטווח הזמן המומלץ לפני ביצוע הבדיקה. בדיקות שתן נמשכות בדרך כלל כשבועיים לאחר ההתעברות כדי לזהות hCG, בעוד שבדיקות דם יכולות לזהות hCG כבר שבעה ימים לאחר ההתעברות.

תוצאות שליליות כוזבות

חשוב לציין שתוצאות שליליות כוזבות יכולות להופיע גם בבדיקות שתן וגם בבדיקות דם. תוצאה שלילית כוזבת מתרחשת כאשר בדיקה מצביעה על כך שאישה אינה בהריון כשהיא אכן בהיריון. זה יכול להתרחש אם הבדיקה נלקחת מוקדם מדי או אם הבדיקה לא מבוצעת כהלכה.

תוצאות חיוביות כוזבות

תוצאות חיוביות כוזבות יכולות להופיע גם בבדיקות שתן וגם בבדיקות דם. תוצאה חיובית כוזבת מתרחשת כאשר בדיקה מצביעה על כך שאישה בהריון כאשר היא למעשה לא. זה יכול להתרחש אם הבדיקה לא מבוצעת כהלכה או אם הבדיקה פגה.

סיכום

כשזה מגיע לבדיקת הריון, התזמון הוא הכל. בדיקות שתן נמשכות בדרך כלל כשבועיים לאחר ההתעברות כדי לזהות hCG, בעוד שבדיקות דם יכולות לזהות hCG כבר שבעה ימים לאחר ההתעברות. חשוב לציין שתוצאות שליליות שגויות ותוצאות חיוביות שגויות יכולות להופיע גם בבדיקות שתן וגם בבדיקות דם. חשוב להמתין עד למסגרת הזמן המומלצת לפני ביצוע הבדיקה ולוודא שהבדיקה מתבצעת כהלכה.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן