דף הבית » איך קוראים » כיצד לקרוא את התוצאות של בדיקת צפיפות עצם

כיצד לקרוא את התוצאות של בדיקת צפיפות עצם

כיצד לקרוא את התוצאות של בדיקת צפיפות עצם

מהי בדיקת צפיפות עצם?

בדיקת צפיפות עצם היא סוג של בדיקת הדמיה המודדת את כמות הסידן ומינרלים אחרים בעצמות שלך. זה ידוע גם בתור בדיקת צפיפות עצם (BMD). הבדיקה משמשת לאבחון אוסטאופורוזיס, מצב שמחליש את העצמות ומגביר את הסיכון לשברים.

מה המשמעות של תוצאות בדיקת צפיפות העצם?

תוצאות בדיקת צפיפות העצם מתבטאות בציון T. ציון T משווה את צפיפות העצם שלך לצפיפות העצם הממוצעת של מבוגר בריא בן 30 מאותו מין. ככל שציון ה-T שלך גבוה יותר, העצמות שלך חזקות יותר.

ציון T רגיל

ציון T רגיל הוא בין -1 ל-+1. ציון T בין -1 ל-2.5 מצביע על כך שיש לך צפיפות עצם נמוכה, הידועה גם בשם אוסטאופניה. זה אומר שאתה בסיכון מוגבר לפתח אוסטאופורוזיס.

ציון T נמוך

ציון T של -2.5 ומטה מציין שיש לך אוסטיאופורוזיס. זה אומר שהעצמות שלך חלשות מהרגיל ואתה בסיכון מוגבר לשברים. הרופא שלך עשוי להמליץ על שינויים באורח החיים, תרופות ותוספי מזון כדי לסייע בחיזוק העצמות שלך.

למי כדאי לבצע בדיקת צפיפות עצם?

הרופא שלך עשוי להמליץ על בדיקת צפיפות עצם אם אתה בסיכון מוגבר לאוסטאופורוזיס. זה כולל אנשים ש:

  • הם מעל גיל 65
  • הם בגיל המעבר או לאחר גיל המעבר
  • יש היסטוריה משפחתית של אוסטיאופורוזיס
  • בעלי משקל גוף נמוך
  • יש תזונה דלה בסידן
  • לקחת תרופות מסוימות, כגון סטרואידים

כיצד מתבצעת בדיקת צפיפות עצם?

בדיקת צפיפות עצם נעשית בדרך כלל בבית חולים או במרכז הדמיה. במהלך הבדיקה, תשכב על שולחן בזמן שמכונה סורקת את העצמות שלך. הבדיקה מהירה וללא כאבים, והתוצאות זמינות לרוב תוך מספר ימים.

ספיגת קרני רנטגן כפולת אנרגיה

הסוג הנפוץ ביותר של בדיקת צפיפות העצם הוא דו-אנרגיה ספיגה של קרני רנטגן (DXA). בדיקה זו משתמשת בצילום רנטגן במינון נמוך כדי למדוד את צפיפות העצמות שלך. זוהי הבדיקה המדויקת ביותר לאבחון אוסטיאופורוזיס.

אולטרסאונד כמותי

אולטרסאונד כמותי (QUS) הוא סוג נוסף של בדיקת צפיפות עצם. בדיקה זו משתמשת בגלי קול כדי למדוד את צפיפות העצמות שלך. זה לא מדויק כמו DXA, אבל זה פחות יקר ואינו משתמש בקרינה.

מהם הסיכונים של בדיקת צפיפות עצם?

בדיקת צפיפות עצם היא הליך בטוח וללא כאבים. כמות הקרינה המשמשת במהלך סריקת DXA נמוכה מאוד, והסיכון לתופעות לוואי כלשהן הוא מינימלי. עם זאת, אם אתה בהריון או חושב שאתה עלול להיות בהריון, עליך ליידע את הרופא שלך לפני הבדיקה.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן