דף הבית » כיצד ניתן » כיצד למנוע זיהום שמרים בנרתיק | טיפים בריאים

כיצד למנוע זיהום שמרים בנרתיק | טיפים בריאים

כיצד למנוע זיהום שמרים בנרתיק | טיפים בריאים

מהי זיהום שמרים בנרתיק?

זיהום שמרים בנרתיק, הידוע גם כקנדידה, הוא מצב שכיח. זה נגרם על ידי צמיחת יתר של פטריית קנדידה, שנמצאת בדרך כלל בנרתיק בכמויות קטנות. תסמינים של זיהום בשמרים בנרתיק יכולים לכלול גירוד, צריבה והפרשות עבות ולבנות.

מה גורם לזיהום שמרים בנרתיק?

מספר גורמים יכולים להגביר את הסיכון שלך לפתח זיהום שמרים בנרתיק. אלה כוללים נטילת אנטיביוטיקה, לבישת בגדים צמודים, סוכרת והריון. גורמי סיכון אחרים כוללים מערכת חיסונית מוחלשת, שטיפה וקיום יחסי מין לא מוגנים.

כיצד למנוע זיהום שמרים בנרתיק

ישנם מספר צעדים שאתה יכול לנקוט כדי לסייע במניעת זיהום שמרים בנרתיק.

ללבוש בגדים רפויים

בגדים צמודים יכולים ליצור סביבה חמה ולחה שאידיאלית לצמיחת שמרים. לבשו בגדים רפויים העשויים מסיבים טבעיים, כגון כותנה, כדי לשמור על הנרתיק יבש וקריר.

הימנע משטיפה

שטיפה יכולה לשבש את האיזון הטבעי של חיידקים בנרתיק ולהגביר את הסיכון לזיהום בשמרים. הימנע משטיפה וחומרי ניקוי נרתיקיים אחרים.

הקפידו על היגיינה טובה

היגיינה טובה יכולה לסייע במניעת זיהום שמרים בנרתיק. הקפד לשטוף את אזור איברי המין שלך מדי יום עם מים וסבון עדינים. הימנע משימוש בסבונים ריחניים ומוצרי רחצה, מכיוון שהם עלולים לשבש את איזון החיידקים בנרתיק.

הקפידו על תזונה בריאה

אכילת תזונה בריאה יכולה לעזור לשמור על מערכת החיסון שלך חזקה ולמנוע זיהומי שמרים. אכלו תזונה מאוזנת הכוללת שפע של פירות וירקות טריים, דגנים מלאים וחלבונים רזים. הימנע ממזונות ממותקים ומעובדים, מכיוון שהם יכולים להזין את הצמיחה של שמרים.

דבר עם הרופא שלך

אם יש לך זיהומים תכופים בשמרים, דבר עם הרופא שלך. הם יכולים לעזור לקבוע את הגורם הבסיסי ולהמליץ על טיפולים שיסייעו במניעת זיהומים עתידיים.

סיכום

דלקות שמרים בנרתיק נגרמות על ידי צמיחת יתר של פטריית קנדידה. כדי לסייע במניעת דלקת שמרים בנרתיק, לבשו בגדים רפויים, הימנעו משטיפה, הקפידו על היגיינה ושמירה על תזונה בריאה. אם יש לך זיהומי שמרים תכופים, שוחח עם הרופא שלך לקבלת עצות נוספות ואפשרויות טיפול. למידע נוסף על איך למנוע זיהום בשמרים בנרתיק ב-YouTube.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן