דף הבית » כיצד ניתן » כיצד למדוד את ההתנגדות של נגד

כיצד למדוד את ההתנגדות של נגד

כיצד למדוד את ההתנגדות של נגד

מבוא

נגדים הם אחד המרכיבים החשובים ביותר באלקטרוניקה, שכן הם משמשים לשליטה בזרימת הזרם החשמלי במעגל. לדעת כיצד למדוד את ההתנגדות של נגד חיוני לכל חובב אלקטרוניקה. במאמר זה נדון בסוגי הנגדים השונים ובשיטות השונות למדידת התנגדות.

סוגי נגדים

ישנם שני סוגים עיקריים של נגדים: נגדים קבועים ונגדים משתנים. לנגדים קבועים יש ערך קבוע של התנגדות, בעוד שלנגדים משתנים ניתן להתאים לרמות שונות של התנגדות. הסוג הנפוץ ביותר של נגד קבוע הוא נגד סרט פחמן, בעוד שהסוג הנפוץ ביותר של נגד משתנה הוא הפוטנציומטר.

מדידת התנגדות עם מולטימטר

הדרך הנפוצה ביותר למדידת התנגדות של נגד היא באמצעות מולטימטר. מולטימטר הוא מכשיר אלקטרוני שיכול למדוד מתח, זרם והתנגדות. כדי למדוד את ההתנגדות של הנגד, פשוט הגדר את המולטימטר להגדרת ההתנגדות וחבר את ההליכים לנגד. לאחר מכן המולטימטר יציג את ההתנגדות של הנגד.

מדידת התנגדות עם גשר וויאטסטון

גשר וויאטסטון הוא שיטה נוספת למדידת התנגדות. שיטה זו משמשת כאשר ההתנגדות של הנגד נמוכה מדי למדידה באמצעות מולטימטר. גשר וויטסטון משתמש בארבעה נגדים כדי למדוד את ההתנגדות של נגד חמישי. על ידי התאמת ההתנגדות של ארבעת הנגדים, ניתן לקבוע את ההתנגדות של הנגד החמישי.

מדידת התנגדות עם אוהםמטר

אוהםמטר הוא כלי מיוחד המשמש למדידת התנגדות. זה עובד על ידי הפעלת מתח קטן על הנגד ומדידת הזרם הזורם דרכו. לאחר מכן ניתן לחשב את ההתנגדות של הנגד מתוך קריאות המתח והזרם.

מדידת התנגדות עם מד LCR

מד LCR הוא מכשיר המשמש למדידת השראות, קיבול והתנגדות של רכיב. זה עובד על ידי הפעלת זרם חילופין על הרכיב ומדידת המתח והזרם. לאחר מכן ניתן לחשב את ההתנגדות של הרכיב מתוך קריאות המתח והזרם.

סיכום

מדידת התנגדות של נגד היא מיומנות חיונית לכל חובב אלקטרוניקה. ישנן מספר שיטות שונות למדידת התנגדות, כגון מולטימטר, גשר Wheatstone, אוהםמטר ומד LCR. לכל שיטה יתרונות וחסרונות משלה ולכן חשוב לבחור את השיטה המתאימה לעבודה.

שולחן

שיטה יתרונות חסרונות
מודד לא יקר, קל לשימוש לא ניתן למדוד התנגדות נמוכה
גשר ויטסטון יכול למדוד התנגדות נמוכה גוזל זמן, דורש ארבעה נגדים
אוהם מד לא יקר, קל לשימוש לא ניתן למדוד התנגדות גבוהה
מד LCR יכול למדוד התנגדות גבוהה יקר, דורש זרם חילופין

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן